۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

کریم بنزما بدون شک یکی از ستاره‌های تاریخ فوتبال است، کسی که مسلمان است و همواره در ماه مبارک رمضان، به مهمانی خدا می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم بنزما بازیکن فرانسوی و حرفه‌ای فوتبال است که در حال‌حاضر در پست مهاجم برای رئال‌مادرید بازی می‌کند. او در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ در لئون فرانسه به دنیا آمد و فوتبال خود را از جوانی آغاز کرد. بنزما الجزایری الاصل است و پدر و مادرش هر دو الجزایری هستند.

بنزما کار حرفه‌ای خود را با لئون آغاز کرد، جایی که به سرعت خود را به عنوان یکی از آینده‌دارترین استعدادهای جوان در فوتبال فرانسه معرفی کرد. او به لئون کمک کرد چهار بار متوالی قهرمان لیگ ۱ شود (۰۵-۲۰۰۴، ۰۶-۲۰۰۵، ۰۷-۲۰۰۶، ۰۸-۲۰۰۷)، و در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین بازیکن لیگ ۱ انتخاب شد. در سال ۲۰۰۹، بنزما با قراردادی به ارزش حدود ۳۵ میلیون یورو، به رئال‌مادرید پیوست، جایی که او از آن زمان به یکی از موفق‌ترین و یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه تبدیل شده است.

بنزما در طول دوران حرفه‌ای خود به دلیل توانایی‌های گلزنی چشمگیر، مهارت‌های فنی، و ارتباط خوب با هافبک‌ها شناخته شده است. او یک دریبل زن عالی است و می‌تواند برای خود و هم تیمی‌هایش موقعیت‌های گلزنی ایجاد کند.

بنزما عناوین داخلی و بین المللی متعددی را با رئال‌مادرید به دست آورده است، از جمله پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و چهار عنوان قهرمانی لالیگا. او در حال حاضر با ۳۴۲ گل، دومین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید است و تنها کریستیانو رونالدو را بالاتر از خود می‌بیند.

بنزما علاوه بر موفقیت در سطح باشگاهی، یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فرانسه نیز بوده است. او نماینده فرانسه در چندین تورنمنت بزرگ بین المللی از جمله جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ و یوروهای ۲۰۰۸ و ۲۰۲۱ بوده و ۳۷ گل برای کشورش به ثمر رسانده است. او پس از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از تیم ملی خداحافظی کرد.

بنزما خارج از زمین به خاطر شخصیت محجوب و ساکتش، معروف است. او به ندرت با رسانه‌ها صحبت می‌کند و ترجیح می‌دهد زندگی خصوصی خود را از انظار عمومی دور نگه دارد. بنزما یک مسلمان مؤمن است و ماه رمضان را جشن می‌گیرد و در طول سال‌ها در چندین فعالیت خیریه از جمله آموزش کودکان و تحقیقات سرطان شرکت داشته است.

بنزما همچنین در طول دوران حرفه‌ای خود با جنجال‌هایی روبرو بوده است. او در سال ۲۰۱۵ درگیر یک رسوایی باج خواهی شد که منجر به محرومیت چندین ساله اش از تیم ملی فرانسه شد. بااین حال، او در نهایت در سال ۲۰۲۱ به تیم بازگردانده شد. به طور کلی، بنزما به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال نسل خود و یک اسطوره واقعی این ورزش در نظر گرفته می‌شود.

سریع‌ترین گل تاریخ ال کلاسیکو

در طول رکوردشکنی رئال مادرید در فصل ۱۲-۲۰۱۱ که در آن، با کسب ۱۰۰ امتیاز و به ثمر رساندن ۱۲۱ گل قهرمان لیگ شد، بنزما رکورد دیگری را به دست آورد. این بازیکن ۲۳ ساله در آن زمان، تنها ۲۱ ثانیه پس از شروع بازی گل اول را به ثمر رساند که سریع‌ترین گلی بود که تا به حال در یک ال کلاسیکو به ثمر رسیده است، رکوردی که هنوز پابرجاست.

می‌توانست برای تیم ملی الجزایر بازی کند

بنزما از حفید بنزما و وحیدا جبارا متولد شد که تبعه فرانسوی و الجزایری تبار بودند. با توجه به ریشه‌های الجزایری او، فدراسیون فوتبال الجزایر تلاش کرد تا بنزما را متقاعد کند که نماینده تیم ملی الجزایر باشد، اما قلب او به سمت نمایندگی از فرانسه متمایل شد.

این مرد فرانسوی در مصاحبه‌ای با RMC در سال ۲۰۰۶ اظهار داشت: "این کشور، پدر و مادر من است و در قلب من جای دارد. اما خب، از منظر ورزشی، درست است که من در تیم فرانسه بازی خواهم کرد. من همیشه برای تیم فرانسه در دسترس خواهم بود. این بیشتر برای بخش ورزشی است، زیرا الجزایر کشور من است، می‌بینید که پدر و مادر من از آنجا آمده‌اند، این یک فقط یک مسئله ورزشی است، همین."

بنزما یک پسر فوق‌العاده برای لیون بود

زمانی که بنزما فقط هشت سال داشت، فوتبال را با باشگاه محلی خود، Bron Terraillon شروع کرد. هنگامی که او در بازی زیر ۱۰ سال مقابل آکادمی جوانان لئون دو گل زد، توجه مسئولان باشگاه لئون را به خود جلب کرد. مقامات لئون شخصاً از او دیدن کردند و باشگاه برون ترایون را متقاعد کردند که او را بفروشد. سرژ سانتا کروز، رئیس وقت باشگاه، از فروش او خودداری کرد. این توافق پس از صحبت نمایندگان لئون با والدین بنزما نهایی شد. و آن زمان بود که بنزما به عنوان بازیکن فوق‌العاده در مسابقات تیم بزرگسالان لئون کار می‌کرد.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

از ابراز عقیده خود در مقابل بازیکنان ارشد لیون نمی‌ترسد

بنزما باید با بازیکنان تیم اصلی لئون ارتباط برقرار می‌کرد که در زمان صعود او به تیم اصلی، جایگاه تثبیت شده داشتند. بازیکنانی که لئون در آن زمان داشت شامل فلورنت مالودا، سیلوین ویلتورد، اریک آبیدال و مایکل اسین و دیگران بودند. بنزما زمانی که برای اولین بار با این بازیکنان روبرو شد مورد تمسخر قرار گرفت که به نظر او چندان سرگرم کننده نبود. سپس گفت: نخندید، من اینجا هستم تا جای شما را بگیرم، و به قولش وفا کرد. بنزما ۱۴۸ بازی برای لئون انجام داد و ۶۶ گل به ثمر رساند و به این تیم کمک کرد تا در آن زمان سلطه خود را در فرانسه ادامه دهد.

در اولین بازی خود برای لیون یک پاس گل ثبت کرد

بنزما اولین بازی خود را برای تیم اصلی لیون در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۵ در یک بازی لیگ ۱ مقابل متز انجام داد. این بازیکن ۱۷ ساله در دقیقه ۷۷ به جای پیر آلن فراو وارد زمین شد، بعد از اینکه جونینیو در دقیقه ۸۴ دروازه را باز کرد، بنزما دروازه برایان برگنوکس را باز کرد و در دقیقه ۸۶ بازی را دو بر صفر کرد. به طور اتفاقی، برگو و بنزما همزمان از روی نیمکت به زمین آمده بودند.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

اولین بازی خود برای فرانسه گلزنی کرد

در ۹ نوامبر ۲۰۰۶، ریموند دومنک اولین دعوت از بنزما را به تیم ملی بزرگسالان پیش از دیدار دوستانه آتی تیم مقابل یونان، که قرار بود در ۱۵ نوامبر برگزار شود، انجام داد. با این حال، مصدومیت در حین بازی برای لئون، او را مجبور کرد از لیست خارج شود. او مجبور شد بیش از چهار ماه صبر کند تا اولین بازی خود را برای فرانسه انجام دهد که در جریان رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۰۸ مقابل اتریش بود. بنزما بازی را به عنوان بازیکن تعویضی آغاز کرد. در نیمه اول، این مهاجم به جای جیبریل سیسه وارد زمین شد و تک گل بازی را از روی ضربه ایستگاهی سمیر نصری روی ریباند توپ، به ثمر رساند.

دو خواهر و برادرش هم فوتبالیست بودند

بنزما سومین فرزند کوچک‌تر، در حومه شرقی لئون، با هشت خواهر و برادر دیگر بزرگ شد. گرسی و صبری، خواهر و برادر کوچکترش، هر دو فوتبالیست بودند، درحالی که گرسی در سال ۲۰۱۲ به دلیل مصدومیت مجبور به ترک فوتبال شد، گزارش شده است که صبری سبک بازی خاصی داشت و اگر به جای کناره‌گیری، به فوتبالش در سطح نیمه‌حرفه‌ای ادامه می‌داد، می‌توانست برای خود نامی دست و پا کند.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

زین الدین زیدان به بنزما توصیه کرد وزن خود را کاهش دهد

پس از بازگشت به رئال مادرید به عنوان مدیر ورزشی پیش از فصل ۱۲-۲۰۱۱، زیدان و لوران بلان به بنزما توصیه کردند وزن خود را کاهش دهد. او به مرانو، ایتالیا، به یک کلینیک با عملکرد فوق‌العاده سفر کرد و در آنجا تحت درمان کاهش وزن قرار گرفت. حضور در این کلینیک، موفقیت آمیز بود زیرا او، هشت کیلوگرم سبکتر شد که برای پیش فصل باید به این وزن می‌رسید. بنزما درحالی که در کلینیک بود، برای افزایش حجم عضلات خود ورزش کرد. در پیش فصل، این مهاجم، عملکردش چشمگیر بود و در هفت بازی، هشت گل به ثمر رساند. ژوزه مورینیو به دلیل عملکرد عالی کریم در پیش فصل، او را به عنوان مهاجم اصلی تیم انتخاب کرد. بعداً مورینیو به خاطر تغییر شکل بنزما به او اعتبار بیشتری داد. سرمربی پرتغالی پیش از شروع فصل گفت: «کریم اکنون به فوتبال همان طور نگاه می‌کند که من به فوتبال نگاه می‌کنم.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

بازیکن مسن‌ترین بازیکن برنده توپ طلا

بنزما پس از موفقیت‌هایش در فصل ۲۲-۲۰۲۱، جایی که عنوان پیچیچی یا همان کفش طلای لالیگا را به دست آورد و البته بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا هم بود، علاوه بر قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان اروپا، رده اول جایزه توپ طلای ۲۰۲۲ را نیز دریافت کرد. این اتفاق، او را به اولین فرانسوی پس از زیدان (۱۹۹۸) تبدیل کرد که این افتخار فردی را کسب می‌کند. با انجام این کار، او مسن‌ترین بازیکن پس از استنلی متیوز شد که برنده توپ طلا شده است. متیوز این جایزه را در اولین مراسم توپ طلا در سال ۱۹۵۶ در سن ۴۱ سال و ۱۰ ماه، دریافت کرد. زمانی که بنزما این جایزه را برد، ۳۴ سال و ۳۰۲ روز سن داشت.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

مس‌ترین بازیکنی که در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرده است

وقتی رئال مادرید در ۶ آوریل ۲۰۲۲ به استمفوردبریج رفت تا در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی برود، بنزما با هت‌تریکش، به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در معتبرترین رقابت‌های باشگاهی اروپا سه گل به ثمر رسانده است با ۳۴ سال و ۱۰۸ روز سن.

بیشترین پاس گل در تاریخ رئال مادرید

بنزما در حال حاضر با ۳۴۲ گل در ۶۳۴ بازی، دومین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید است، با این حال، طبق گفته Transfermarkt، او آمار ۱۶۴ پاس گل را نیز دارد که بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ باشگاه است. اتفاقاً درحالی که رونالدو با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی رکورددار گلزنی است، اما با ۱۳۰ پاس گل پس از بنزما قرار دارد.

بیشترین بازی برای رئال مادرید توسط یک بازیکن غیر اسپانیایی

بنزما با ۶۳۴ بازی، رکورددار حضور در رئال مادرید به عنوان بازیکن خارجی است. پس از او، مارسلو و روبرتو کارلوس قرار دارند که به ترتیب ۵۴۶ و ۵۲۷ بازی انجام دادند.

بیشترین گلی که یک بازیکن فرانسوی در تاریخ به ثمر رسانده است

بنزما یکی از بهترین، اگر نگوییم بهترین بازیکنان فرانسوی است که قدم در زمین فوتبال گذاشته است، با این‌حال، زمانی که کفش‌هایش را آویزان کند، پیش از تیری آنری، به‌عنوان بهترین گلزن فرانسوی تاریخ در یادها خواهد ماند. این بازیکن ۳۵ ساله در ۸۷۹ بازی ۴۴۵ گل در سطح بزرگسالان به ثمر رسانده است که ۶۶ گل برای لئون، ۳۴۲ گل برای رئال مادرید و ۳۷ گل برای تیم ملی فرانسه به ثمر رسیده است.

نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است

بنزما رکورد گینس را برای گلزنی در ۱۸ فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا از فصل ۰۶-۲۰۰۵ دارد. لیونل مسی بازیکن دیگری است که مانند او این رکورد دارد.

۱۷ حقیقت جالب درمورد ستاره مسلمان رئال‌مادرید

در میان بازیکنان بسیار کمی که با شماره‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ بازی کرده‌اند

قبل از پیوستن بنزما به رئال مادرید، او در لئون شماره ۱۰ را می‌پوشید. زمانی که او در سال ۲۰۰۹ به لوس بلانکوس پیوست، از زمانی که رونالدو با شماره ۹ بازی می‌کرد، شماره ۱۱ را دریافت کرد، با این حال، زمانی که رائول اسطوره باشگاه تابستان سال آینده باشگاه را ترک کرد، کریستیانو شماره ۷ مورد نظر خود را انتخاب کرد و پس از آن بنزما شماره ۹ را کسب کرد. این مهاجم فرانسوی از آن زمان تاکنون، هم به صورت مجازی و هم به معنای واقعی، شماره ۹ رئال مادرید بوده است.

بنزما هنوز انگشت آسیب دیده خود را عمل نکرده است

در جریان بازی لالیگا مقابل رئال بتیس در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹، بنزما در حال برخورد با مارک بارترا، مدافع بتیس بود. این حادثه منجر به شکستگی انگشت کوچک دست راست بنزما شد و به او توصیه شد که تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال، به او همچنین گفته شد که دوره نقاهت دو ماهه خواهد بود. با توجه به مشکلات رئال مادرید در فصل ۱۹-۲۰۱۸، بنزما تصمیم گرفت برای ادامه فصل، تحت عمل جراحی قرار نگیرد. این بازیکن فرانسوی پس از پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ عمل جراحی انجام داد، اما بازتوانی خود را کامل نکرد و همین امر مانع از بهبود کامل انگشت او شد. کریم در یک کنفرانس مطبوعاتی در اکتبر ۲۰۲۱ گفت: "من یک عمل جراحی انجام دادم، اما وقتی شما جراحی می‌کنید، باید دو ماه بیرون باشید. من دوباره از ناحیه انگشت را صدمه دیدم، اما فرصتی برای توقف و انجام عمل جراحی دیگر ندارم، بنابراین هنگام بازی، دستم را بانداژ را می‌کنم.» بنزما حتی تا به امروز با بانداژ بازی می‌کند و بسیاری بر این باورند که این بانداژ باعث خوش شانسی می‌شود.

فیلمی بر اساس زندگی بنزما

در سال ۲۰۱۷ فیلمی با عنوان "Le K Benzema" به کارگردانی فلورنت بودین و دیمین پیسکارل، اکران شد که سفر کریم را از یک پسر جوان در خیابان‌های لئون تا دعوت نشدن به تیم فرانسه در سال ۲۰۱۶ روشن کرد.

کد خبر 649653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.