حضور در جنگ اوکراین را رد می‌کنیم / قدردانی از میزبانی اتریش در گفت‌وگو برای لغو تحریم

وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از میزبانی اتریش در جریان گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، گفت: همان‌گونه‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح فرمودند، جمهوری اسلامی ایران حضور در جنگ اوکراین را قاطعانه رد می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان با الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی صریح و شفاف از تبریک سال نو همتای اتریشی خود تشکر کرد و با اشاره به اهمیت دیپلماسی و گفت‌وگو، از هرگونه ابتکار سازنده اتریش در مسیر درک درست تحولات استقبال کرد.

امیرعبداللهیان از میزبانی اتریش در جریان گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، تشکر کرد و گفت: در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اتریش زمینه‌های همکاری از جمله در حوزه‌های پزشکی و دارویی وجود دارد که خواستار توسعه هر چه بیشتر این همکاری‌ها هستیم.

وی پیرامون تحولات اوکراین با اظهار امیدواری به تسریع در فرایند پایان جنگ خاطرنشان کرد: همان‌گونه‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح فرمودند، جمهوری اسلامی ایران حضور در جنگ اوکراین را قاطعانه رد می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بارها از مقامات اوکراین خواسته‌ایم که مستندات متقن خود را برای ادعای مطرح مبنی بر ادعای وجود پهپاد ایران در جنگ ارائه کنند.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگو فرارسیدن عید نوروز را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و ضمن استقبال از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان، آن را گامی برای کاهش تنش در منطقه دانست.

الکساندر شالنبرگ با اظهار تأسف از شرایط ایجاد شده در روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا، تصریح کرد: امیدواریم با رفع موانع، پویایی و تحرک مثبتی در روابط ایران و اروپا ایجاد شود.

در این گفت‌وگوی تلفنی، موضوعات کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 649610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.