قیمت زولبیا و بامیه در تهران اعلام شد

رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای واحدهای درجه یک ۱۲۰ هزار تومان و برای واحدهای درجه دو، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: مردم این محصولات را از قنادی‌های معتبر خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بهره‌مند با بیان اینکه اکنون در مجموع ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی‌فروشی دارای پروانه در سراسر کشور وجود دارد که حدود دو هزار واحد پروانه‌دار در تهران مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: قنادان موظفند تا براساس دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را به شکل کیفی و بهداشتی تولید و عرضه کنند و لازم است مردم این محصولات را از واحدهای تولیدی معتبر بخرند.

وی افزود: مردم از خرید و مصرف زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان به شکل فله‌ای و باز از دست‌فروشان خودداری کنند.

رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت: قنادان طی ماه‌های گذشته با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، با افزایش قیمت مواد اولیه همچون آرد، روغن، شکر و تخم مرغ روبه‌رو شدند، اما به دلیل ماه مبارک رمضان و رعایت حقوق شهروندان، باید این محصولات با نرخ‌های مصوب عرضه شود.

بهره‌مند با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان برای واحدهای درجه یک ۱۲۰ هزار تومان و برای واحدهای درجه دو، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است، تاکید کرد: مردم این محصولات را از قنادی‌های معتبر خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در تأمین مواد اولیه در کشور نداریم، افزود: تشدید نظارت‌ها در توزیع مواد اولیه یارانه‌ای می‌تواند کمک مناسبی برای واحدهای تولیدی باشد تا برخی در ایام پیک تولید و مصرف سودجویی نکنند و تولیدکنندگان با آرامش به تولید خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه هر ساله قیمت جدید زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به قیمت مواد اولیه تعیین و به اتحادیه‌ها و صنوف مربوطه ابلاغ می‌شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث شیرینی ایام نوروز و زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره‌های ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ اتحادیه اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان اعلام شد

مجتبی برزگر، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان ۹۰ هزار تومان برای شهر اصفهان مشخص شده است.

وی افزود: شهرستان‌های استان اصفهان موظف هستند تا زولبیا و بامیه را با نرخ پایین‌تر از ۹۰ هزار تومان به فروش برسانند.

کد خبر 649602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.