خدمات‌رسانی ۱۶ روستای هدف گردشگری برای مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ بحث توسعه گردشگری روستایی در اولویت قرار دارد تا گردشگران بتوانند از روستاهای هدف گردشگری این استان بازدید کنند. در این راستا ۱۶ روستای هدف گردشگری شناسایی‌ شده است.

سعید طالبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان کهگیلویه‌وبویراحمد دارای ۹ شهرستان است و در نوروز امسال تلاش می‌کنیم تا در این شهرستان‌ها، ۹ جشن نوروزی برگزار شود. این جشن‌ها با هدف معرفی آداب‌ورسوم مردم این استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در این جشن‌ها همچون مراسم محلی عروس‌بران، رقص‌های محلی، رقص چوب‌بازی و مسابقات محلی دیگر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: در شهرستان‌های گردش‌پذیر و در ورودی این شهرها در مرکز استان، برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی با هدف فروش تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی و سوغات محلی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در کنار این بازارچه‌ها، جشن‌هایی در نظر گرفته شده تا شهروندان و گردشگران ضمن بازدید از این غرفه بتوانند در کنار بازدید و خرید خود بتوانند از فضای شاد و فرهنگی فراهم‌شده استفاده کنند.

وجود ۳۲۰ جاذبه طبیعی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد

طالبی‌پور با اشاره اماکن گردشگری اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سوغات این استان گفت: ۳۲۰ جاذبه طبیعی در استان وجود دارد و ۱۷ اردوگاه گردشگری میزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی افزود: ۹ اقامتگاه بوم‌گردی و بیش از ۱۰ هتل میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بحث توسعه گردشگری روستایی در اولویت قرار دارد تا گردشگران عزیز بتوانند از روستاهای هدف گردشگری این استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۶ روستای هدف گردشگری شناسایی‌شده و میزبان گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

وی بابیان اینکه استان کهگیلویه‌وبویراحمد به پایتخت طبیعت ایران معروف است، اظهار کرد: این استان به سرزمین لاله‌ها و پونه‌ها معروف است و با توجه به اینکه ۲۰ درصد از جنگل‌های زاگرس و ۱۰ درصد روان آب‌ها را به خود اختصاص داده، به پایتخت طبیعت ایران معروف است.

کد خبر 649581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.