از سرقت دختر دانشجو به دستور پدر و مادر تا دستگیری ۹۷ فعال شرکت‌های هرمی

سرقت دختر دانشجو به دستور پدر و مادر، حمله مردان مسلح به یک کافه، دستگیری ۹۷ فعال شرکت‌های هرمی، هندوانه‌های تریاکی به مقصد نرسید و دستگیری عامل قتل با ضربات چاقو را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرستو ۲۰ ساله همزمان با سرقت از کیف یکی از همکلاسی‌هایش که با هم به گردش رفته بودند، غافلگیر شد و همین کافی بود تا خیلی از دانشجویان دزد نامرئی خود را بشناسند. در حالی که برخی از همکلاسی‌های این دختر به خاطر گریه‌های وی پذیرفتند در ازای دریافت لپ‌تاپ، گوشی موبایل، پول و طلاهایشان سکوت کنند و پای پلیس را به میان نکشند، اما گروهی با عصبانیت از پرستو شکایت کردند.

دختر شرمسار هیچ راهی برای اصرار به بی‌گناهی خود نداشت و در حالی که گریه می‌کرد دقایق زیادی بی‌آنکه اعتراضی کند، به التماس پرداخت. مرتب می‌گفت از زندان وحشت دارد و قول می‌دهد کار کند و همه خسارات را برگرداند. پرستو مرتب بغض می‌کرد تا اینکه گفت: پدر و مادرم هر دو شیشه‌ای هستند. من به سختی توانستم با فشارهایی که خاله‌هایم آوردند، درس بخوانم و وارد دانشگاه شوم، اما اوضاعمان خراب‌تر شده بود و پدرم همراه مادرم به من گفتند اگر هزینه‌های شیشه و خورد و خوراکشان را تهیه نکنم، باید با پسرعمویم که مردی خلافکار، اما پولدار است، ازدواج کنم.

قول دادم راهی برای تهیه پول پیدا کنم؛ ابتدا به چند شرکت رفتم تا کاری دست و پا کنم، اما خواسته‌های مدیرعامل‌های شرکت عجیب بود یا حقوق کمی می‌دادند. چاره‌ای نداشتم جز اینکه چشم بر کارهای این‌چنین ببندم و تصمیم گرفتم دزدی کنم. فقط هم‌دانشگاهی‌هایم نبودند، از خانه همسایه‌ها و فامیل‌هایمان هم دزدی کرده‌ام. تصمیم گرفته بودم هر وقت درسم تمام شد و به جایی رسیدم، همه این پول‌ها را به بهانه‌هایی برگردانم.

باور کنید پول‌ها را دو دستی به پدرم می‌دادم و آنها می‌دانستند من دزدی می‌کنم و مرتب تشویقم می‌کردند بیشتر دست به سرقت بزنم، اما پشیمانم. پدر و مادرم زمانی که کار و کاسبی پوشاک ایرانی خوب بود، بروبیایی داشتند. من دوران کودکی تا نوجوانی خوبی داشتم. بهترین چیزها را برایم می‌خریدند، خانه‌ای بزرگ داشتیم و هر سال بارها به سفر می‌رفتیم و فکر نمی‌کردم به چنین روزی گرفتار شوم. وقتی پدرم ورشکست شد، دار و ندارمان را از دست دادیم و به خانه‌ای اجاره‌ای رفتیم.

پدرم خانه‌نشین شد و همین او را خراب کرد، به خصوص اینکه خاندان عمویم همگی اهل دود بودند. پدرم به خاطر اینکه اعصابش راحت باشد، مدام خانه عمویم بود و بعد از مدتی فهمیدیم او معتاد شده است. آن روز را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم؛ مادرم جیغ می‌زد و ناسزا می‌گفت. به عمویم بد و بیراه می‌گفت و مرتب پدرم را نفرین می‌کرد و تصور نمی‌کردم روزی خودش معتاد شود.

پدرم چند باری مادرم را کتک زد، بعد خانه‌مان شد پاتوق و مادرم که می‌دید زندگی‌اش نابود شده است، یک بار خودکشی کرد که نجات پیدا کرد. بعد از لج پدرم او هم معتاد شد. پدرم که فهمید مادرم هم مواد می‌کشد، خواست او را بکشد که نتوانست و بعد دوتایی با هم سر بساط می‌نشستند. من نگران بودم. وقتی پدرم چند باری خواست شیشه را امتحان کنم، نپذیرفتم. مسخره‌ام کرد، اما قبول نکردم تا اینکه به خاله‌هایم گفتم.

آنها همزمان به خانه‌مان آمدند. شش خاله دارم و هر کدام بسیار محکم حرف می‌زدند. آنها گفتند که خرجی تحصیل من تا دانشگاه را می‌دهند و خط و نشان کشیدند. پدر و مادرم ترسیدند و دیگر با من کاری نداشتند و من توانستم داخل دانشگاه بروم، اما خاله‌هایم دیگر درگیر بچه‌های خودشان شده بودند و من خواستگار پولداری داشتم؛ پسرعمویم که پول پارو می‌کند، اما نان حرام‌خور است.

پدر و مادرم که نیاز به حمایت مالی او دارند، خواستند با او ازدواج کنم. نپذیرفتم و این بار حسابی کتک خوردم. فکر کنم بچه‌ها یادشان باشد که یک هفته‌ای به دانشگاه نرفتم، بعد دور گردنم آتل بستم. به دروغ گفتم تصادف کرده‌ام. پدر و مادرم گفتند یا بیرون از خانه بخواب یا پول بیاور یا با پسرعمویت ازدواج کن.

حمله مردان مسلح به یک کافه

سرهنگ علی زنگنه؛ فرمانده انتظامی رباط کریم، از دستگیری افراد شروری که با اسلحه و چاقو و قمه به کافه‌ای در پرند حمله کرده بودند خبر داد و اظهار کرد: به محض وصول خبر فوق موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از تشکیل تیم عملیاتی با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم اصلی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

وی افزود: پس از بازجویی از متهم و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته، متهمان دیگر به کمک وی شناسایی، پس از اخذ دستور قضائی در عملیات غافلگیرانه دستگیر، روانه مرجع قضائی و سپس با قرار تأمین روانه زندان شدند. امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با افرادی که امنیت شهروندان را به خطر اندازد و نظم عمومی را بر هم بزنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

دستگیری ۹۷ فعال شرکت‌های هرمی

سرهنگ عبدالله چولکی؛ معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا، اظهار کرد: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله هشتم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی اجرا شد. یکی از برنامه‌های عملیاتی پلیس آگاهی مبارزه با شرکت‌های بازاریابی و هرمی است.

وی افزود: این طرح به مدت شش روز از ششم تا یازدهم اسفندماه به طور همزمان در سراسر کشور به اجرا درآمد و در جریان آن ۹۷ نفر دستگیر و هشت شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و چهار مکان دسیسه‌های هرمی پلمب و تحویل مراجع قضائی شد. بیشترین آمار دستگیری به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، غرب استان تهران، گلستان، گیلان، کرمان و کردستان بود،.

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: برای دستگیرشدگان، پرونده‌ای تشکیل و آنها برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شدند. فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است و وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه از جمله شگردهای این قبیل شرکت‌ها است که لازم است افراد جویای کار در این خصوص مراقب باشند.

هندوانه‌های تریاکی به مقصد نرسید

سرهنگ علی سلیم پور؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، مشخص شد دو نفر از عناصر تهیه و توزیع مواد افیونی، قصد انتقال مواد مخدر در اوزان بالا به استان البرز را دارند و رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد قاچاقچیان قصد دارند مواد مخدر را با استفاده از یک دستگاه خودرو سنگین تریلی و به صورت جاساز در بار هندوانه جابه‌جا کنند. پس از شناسایی خودروی متهمان، در یک عملیات دقیق و غافلگیرانه تریلی مورد نظر در راه‌های مواصلاتی منتهی به استان البرز متوقف، دو نفر سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن مقدار ۲۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به اینکه این عملیات در اولین ساعات شروع سال جدید انجام شد، گفت: در راستای مقابله با سوداگران مرگ، حتی در روزهایی که تمام شهروندان در حال گذراندن روزهای شاد خود در کنار خانواده‌هایشان هستند، مأموران جان بر کف پلیس دوری از خانواده را به جان خریده و برای حفظ امنیت و آرامش کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

دستگیری عامل قتل با ضربات چاقو

سرهنگ حسین بساطی؛ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل مشخص شد در جریان یک نزاع و درگیری به علت اختلافات شخصی، فردی ۴۵ ساله در منزل خود بر اثر اصابت ضربات چاقو به ناحیه سینه به قتل رسیده است. در کمتر از یک ساعت با اقدامات هوشمندانه مأموران، متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده که انگیزه خود را از این اقدام اختلافات شخصی اعلام کرده بود، پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 649565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.