۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
اوزیل از فوتبال خداحافظی کرد!

مسوت اوزیل بازیکن سابق آرسنال و رئال‌مادرید اعلام کرد که کفش‌هایش را در ۳۴ سالگی آویخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوزیل پس از یک دوره کوتاه مدت در استانبول باشاکشهیر، به دوران حرفه‌ای خود پایان داد. این هافبک پس از یک دوران عالی که با رئال مادرید قهرمان لالیگا و کوپا دل‌ری شد، از مادرید جدا شد و سپس به آرسنال رفت، جایی که چهار بار قهرمان جام حذفی شد.

اوزیل در سطح ملی بازی کرد و سال ۲۰۱۴ با آلمان قهرمان جام جهانی شد. این بازیکن چند سال دشوار را پس از ترک توپچی‌ها تحمل کرده و اکنون تصمیم گرفته است به دوران بازی‌اش پایان ببخشد.

او در پستی در توییتر نوشت: «پس از بررسی‌های دقیق، بازنشستگی فوری خود را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کردم. من تقریباً ۱۷ سال است که این افتخار را داشته‌ام که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال باشم و به خاطر این فرصت، بسیار سپاسگزارم، اما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر که آسیب‌هایی نیز متحمل شده بودم، بیشتر مشخص شده است که زمان آن فرا رسیده است تا صحنه بزرگ فوتبال را ترک کنم.

این یک سفر شگفت‌انگیز پر از لحظات و احساسات فراموش نشدنی بود. می‌خواهم از باشگاه‌هایم، شال که ۰۴، وردربرمن، رئال‌مادرید، آرسنال، فنرباغچه، باشاکشهیر و مربیانی که از من حمایت کردند، به علاوه هم تیمی‌هایم تشکر کنم.

باید از اعضای خانواده و نزدیک‌ترین دوستانم تشکر ویژه ای داشته باشم. آنها از روز اول بخشی از سفر من بودند و در روزهای خوب و بد به من عشق و حمایت زیادی داشتند. از همه طرفدارانم که بدون توجه به شرایط و اینکه نماینده کدام باشگاه بودم، عشق زیادی به من نشان داده‌اند.»

تعجبی ندارد که می‌بینیم اوزیل برای دوران حرفه‌ای خود وقت می‌گذارد. اوایل امسال گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که او از فوتبال کنار می‌رود و پس از اینکه مورد توجه آرسنال قرار نگرفت، درنهایت پس از توافق با فسخ قراردادش، باشاک را ترک کرد و حرفه‌اش به پایان رسید. دوران سختی در فنرباغچه پیش روی او بود، پیش از اینکه او در آستانه فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به بشاکشهیر استانبول نقل مکان کند، اما او در نهایت تنها هفت بازی برای این باشگاه انجام داد.

مشخص نیست اوزیل در آینده چه خواهد کرد، اگرچه او از این فرصت لذت می‌برد که زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند. وی در بیانیه خود افزود: اکنون با همسرم آمینه و دو دختر زیبایم ادا و الا، منتظر هر آنچه در پیش روی من است هستم، اما مطمئن باشید که از من بیشتر خواهید شنید. هر از گاهی در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خودم، در مورد مسائل مختلف اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

کد خبر 649521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.