۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
نوشاد عالمیان سهمیه جهانی گرفت

فدراسیون جهانی تنیس روی‌میز اعلام کرد که نوشاد عالمیان به‌ دلیل حضور در بین ۶۴ پینگ‌پنگ‌باز برتر دنیا، سهمیه مسابقات جهانی را به‌دست آورده است و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوشاد عالمیان دو ماه قبل در چارچوب مسابقات تنیس روی‌میز انتخابی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی دوحه قطر برگزار شد، نتوانست به سهمیه انفرادی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ دست پیدا کند و به رتبه بیست‌وهفتم بسنده کرد، اما همچنان امید خود را برای کسب سهمیه رقابت‌های جهانی زنده نگه داشت.

در نهایت عالمیان که در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ موفق نشده بود سهمیه کسب کند از طریق رنکینگ سهمیه این رقابت‌ها را به دست آورد تا نماینده ایران در این رقابت‌ها باشد. عالمیان در جدیدترین رده‌بندی پینگ‌پنگ‌بازان جهان به رتبه ۶۴ دنیا رسید، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی در ایمیلی به کشورها اعلام کرد که کدام بازیکنان از طریق رنکینگ سهمیه جهانی گرفته‌اند، نوشاد عالمیان هم جزو آن‌ها بود.

پیش از نوشاد، نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان در مسابقه انتخابی جهانی سهمیه گرفته بودند و در بخش دونفره نیز تیم نوشاد و نیما عالمیان و تیم امیرحسین هدایی و امین احمدیان سهمیه دونفره به‌دست آورده بودند؛ با این اوصاف ایران با سهمیه کامل شامل چهار سهمیه انفرادی و دو سهمیه دونفره در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ سال از سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی کشور آفریقای‌جنوبی برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان به‌دنبال کسب مدال‌های انفرادی و تیمی خواهند بود.

کد خبر 649451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.