آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار در تابستان امسال

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی از آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، ساناز جعفرزاده اظهار کرد: نیمی از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای افزایش آمادگی این واحدها به منظور تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اجرای فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در سراسر کشور افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور تأمین برق پایدار پیک تابستان امسال حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور تا ۹۸ درصد و عدم تکرار خاموشی‌ها در تابستان امسال گفت: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات از ۶۲ هزار مگاوات این برنامه آغاز شده‌و در این بخش به پایان خواهد رسید

جعفرزاده تاکید کرد: از میان برنامه‌های تعمیراتی آغاز شده در این مدت حدود چهار هزار و ۱۶ مگاوات مربوط به تعمیرات اساسی واحدهای بخاری، هفت هزار و ۵۸۸ مگاوات مربوط به تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۲۰ هزار و ۸۱۳ مگاوات مربوط به تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخاری، ۲۷ هزار و ۹۹۷ مگاوات مربوط به اتاق احتراق و یک هزار و ۵۸۶ مگاوات مربوط به بازدید مسیر داغ بوده است.

وی با اشاره بر اینکه رکورد تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان سال ۱۴۰۰ شکسته شد، گفت: توانستیم سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسانیم.

کد خبر 649443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.