راهیان نور، دروازه آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان باید مهم‌ترین هدف متولیان اردوهای راهیان نور باشند تا نسل جدید بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را درک کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، صدیف بدری با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان نور برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فضای معنوی دفاع مقدس که بر مبنای آن توانستیم با تمام دنیا بجنگیم، خوب عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: در محتواسازی، اطلاع‌رسانی، نحوه بیان خاطرات و در یک کلام انتقال باورهای دینی نمره قابل قبولی نداریم، همین امر موجب شده است که یک گسست فرهنگی بین نسلی در جامعه ایران ایجاد شود، در چنین شرایط رجوع به دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های شهدا و رزمندگان ابتکار بسیار خوبی است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌های خوبی طی سالیان گذشته انجام داده‌اند، اما همکاری و حمایت بخش‌های اجرایی دیگر با این نهادها وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: تأمین بودجه مهم‌ترین مسئله در پیشبرد اهداف راهیان نور برای متولیان امر آن است، در مجلس شورای اسلامی چندین سال است که در تلاشیم تا در لوایح بودجه اقدام مؤثری داشته باشیم، اما هیچ‌گاه نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم.

بدری با بیان اینکه راهیان نور دو سال به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد که اتفاق خوبی نبود، گفت: امسال به لطف خدا بعد از دو سال دوری قرار است پرقدرت اردوهای راهیان نور از سر گرفته شود، معتقد هستم نسل جوان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان باید مهم‌ترین هدف متولیان اردوهای راهیان نور باشد تا نسل جدید هم بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را درک کند.

کد خبر 649420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.