وزیر خارجه امارات: تحول در روابط عربستان و ایران به سود منطقه است

وزیر خارجه امارات تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد و از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی سه‌شنبه شب حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس امارات، اظهار کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری رو به گسترش است و گفت‌وگوهای سازنده اخیر انجام شده میان مسئولان امنیتی و اقتصادی دو کشور، نیز زمینه ساز ارتقا و توسعه بیش از پیش روابط خواهد بود.

وی همچنین آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان دو کشور اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان توافق اخیر بین ایران و عربستان را در مسیر تقویت همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه توصیف کرد و از تقویت روابط میان سوریه و امارات نیز اظهار خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان در پایان تداوم و گسترش رایزنی‌ها میان تهران و ابوظبی را جهت توسعه مناسبات سازنده دو کشور حائز اهمیت ارزیابی نمود.

شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی همچنین تحول در روابط میان عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی نمود.

وزیر خارجه امارات اظهار امیدواری کرد روابط دمشق و ابوظبی در راستای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و مصالح کشورهای اسلامی‌به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان جهت سفر به امارات دعوت کرد.

کد خبر 649377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.