بازخواست دست‌اندرکاران تعویق پرداخت مطالبات فرهنگیان

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از بازخواست دست‌اندرکاران تعویق پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد و گفت: از معاون رئیس‌جمهور در امور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان خواستاریم که پاسخ‌گوی اهمالی باشند که موجب شد فرهنگیان در روزهای پایان سال دچار استرس و نگرانی شوند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون رتبه‌بندی و مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: لازم است رئیس‌جمهور زمان‌های بیشتری را برای هماهنگی بین دستگاه‌ها اختصاص دهد، زیرا در زمینه اجرای رتبه‌بندی، پرداخت مطالبات فرهنگیان، حق‌التدریس و امثال آن ناهماهنگی‌های زیادی بین دولت وجود داشت که علاوه بر خسارت به وجهه دولت، برای کشور نیز هزینه زیادی به وجود آورد.

وی با انتقاد از پرداخت مطالبات فرهنگیان همراه با هزینه‌هایی برای دولت، افزود: قانون و آئین‌نامه رتبه‌بندی، اشکالی ندارد اما در شیوه اجرا با اشکالاتی روبه‌رو می‌شود که باید بین سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش حل شود، اما به جز رئیس‌جمهور یا معاون اولی که بتواند این مشکل را حل کند، مسائل به‌موقع بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری نمی‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، این ناهماهنگی را باعث آسیب به وجهه دولت دانست و گفت: توصیه‌ام به رئیس‌جمهور این است که نیمی از وقت خود را برای حل‌وفصل مشکلات بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اختصاص دهد، به جای اینکه خود بسیاری از کارها را انجام دهد یا معاون اول کارها را به شکل جلسه‌ای مدیریت کند.

وی از بازخواست دست‌اندرکاران تعویق پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد و اعلام کرد: از معاون رئیس‌جمهور در امور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان خواستاریم که پاسخ‌گوی اهمالی باشند که باعث شد فرهنگیان _که مسئولیت تعلیم و تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارند_ در روزهای پایان سال دچار استرس و نگرانی شوند.

کد خبر 649367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.