از افشای راز کشته شدن پدر و پسر تهرانی تا کشف جسد پسر جوان در پارک

افشای راز کشته شدن پدر و پسر تهرانی، پایان گروگان‌گیری مرد جوان، دستگیری عامل تیراندازی به سوی ماموران یگان امداد، کشف جسد پسر جوان در پارک و قتل فجیع یک زن در شیراز را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، " جسد من و پدرم را از خانه بیرون ببرید." این پیامی بود که روز گذشته به دست یکی از اقوام پیمان ۳۵ ساله رسید و او بلافاصله موضوع را به اطلاع پلیس رساند. بلافاصله مأموران پلیس تهران وارد خانه پیمان شدند اما دیگر کار از کار گذشته بود و او به زندگی خود و پدرش پایان داده بود.

به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار محمد جواد شفیعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. در بررسی اولیه تیم جنایی مشخص شد که پیمان ۳۵ ساله در خانه واقع در میدان ونک با استنشاق گاز مونوکسیدکربن به زندگی خود پایان داده بود و این در حالی بود که یک هفته قبل از خودکشی، پدرش را با ضربات چکش به قتل رسانده و جسدش را روی تخت رها کرده بود.

پیمان در دست‌نوشته‌ای که قبل از خودکشی نوشته بود، انگیزه خود را از قتل پدرش درگیری با او بر سر پول تو جیبی عنوان کرده بود. مادر پیمان دو سال قبل فوت کرده و او با پدرش تنها زندگی می‌کرد و تحقیقات تیم جنایی برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا ادامه دارد.

پایان گروگانگیری مرد جوان

سرهنگ حسینعلی ابن علی؛ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربایش یک مرد جوان که از اتباع کشور همسایه بود و درخواست مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال در قبال آزادی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری خاورشهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد آدم‌ربا به علت باج‌خواهی بیش از ۷۰۰ میلیون ریال یک مرد ۲۵ ساله را ربوده است و با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود، مخفیگاه متهم در محدوده خاورشهر شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم، رئیس و پرسنل عملیات کلانتری به موقعیت اعزام شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری گفت: متهم مورد نظر در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و فرد ربوده شده آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت. متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عامل تیراندازی به سوی مأموران یگان امداد

سردار رهام‌بخش حبیبی؛ فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع درگیری، شرارت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم و همچنین تیراندازی به سمت مأموران یگان‌امداد توسط یک فرد، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از یک ماه فعالیت فنی و تخصصی، موفق شدند مخفیگاه این فرد شرور را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی کنند. مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به مخفیگاه متهم اعزام شدند و وی با مشاهده پلیس، با یک دستگاه پراید اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی موفق شدند خودرو مذکور را متوقف کنند. متهم در لحظه دستگیری با سلاح سرد به سمت مأموران حمله‌ور شد و مأموران زبده با اقدامات فنی وی را دستگیر و سه تیغه سلاح سرد نیز از او کشف کردند.

وی تصریح کرد: در پرونده این فرد سابقه‌دار، شرارت، قدرت‌نمایی، اخلال در نظم و امنیت عمومی، مجروح کردن سه شهروند و تیراندازی به سمت مأموران انتظامی دیده می‌شود. امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهد شد.

کشف جسد پسر جوان در پارک

غروب روز یکشنبه بیست‌وهشتم بهمن جسد مردی میانسال در حالی که با اصابت گلوله به سرش جان باخته بود در پارک پردیسان تهران کشف شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار محمدرضا صاحب جمعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه با توجه به شواهد و ادله موجود فرضیه خودکشی قوت گرفت و تحقیقات برای روشن شدن راز ماجرا در دستور کار قضائی قرار دارد.

قتل فجیع یک زن در شیراز

سرهنگ بهادر رزمجویی؛ فرمانده انتظامی شهرستان مهر، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از روستاهای شهرستان مهر، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد خانمی در حالی که در منزل تنها بوده و همسرش نیز حضور نداشته است، توسط فردی ناشناس از طریق خفه کردن به قتل رسیده و جنازه‌اش درون چاهی در خانه انداخته شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر ادامه داد: افسران زبده پلیس آگاهی از ساعات نخستین قتل، اقدامات تخصصی خود را جهت دستگیری متهم متواری آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت قاتل ۵۴ ساله را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: قاتل در بازجویی اولیه اظهار کرد که به بهانه کمک کردن درب منزل مقتول را زدم و پس از وارد شدن، او را خفه و پس از سرقت طلاجات، او را درون چاه انداختم. بازرسی از مخفیگاه متهم چهار لنگه النگو و یک جفت گوشوار طلا مسروقه کشف و قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 649351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.