رونق گردشگری شهر با معرفی برند مرواریدهای سرخ

شهردار زازران گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون وضعیت شهر از حیث درآمدزایی به‌دلیل معرفی برند مرواریدهای سرخ رونق داشته است.

یدالله مومن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شناسایی پتانسیل‌های شهر در حوزه گردشگری یکی از برنامه‌های من بود، در این زمینه و با توجه به مساحت قابل توجه باغ‌های آلبالوی شهر به لحاظ کمی و کیفی، این باغ‌ها به عنوان برند شهر تعریف و زازران به شهر مرواریدهای سرخ به عموم معرفی شد.

وی افزود: این محصول از اواخر خرداد تا نیمه تیرماه قابل برداشت است، در این مدت زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت روزانه برای برداشت ۵۰۰ تن محصول فراهم می‌شود، در راستای معرفی بیشتر شهر هر ساله و تا قبل از شیوع کرونا جشنواره مرواریدهای سرخ را برگزار و از تمبر آلبالو رونمایی می‌کردیم.

شهردار زازران با بیان اینکه طرح باغ‌شهر در اداره کل جهاد و کشاورزی استان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های قابل پیگیری شهرداری، طرح باغ‌شهر به منظور جلوگیری از کوچک‌سازی املاک و باغات است که چهار نقطه از باغات قدیمی شهر را در بر می‌گیرد.

مومن‌زاده اضافه کرد: باغ‌ها در محدوده و حریم شهر شناسایی و طرح آن تهیه شده است، به دنبال این هستیم که با الحاق این محلات به شهر بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون وضعیت شهر از حیث درآمدزایی به دلیل معرفی برند مرواریدهای سرخ رونق داشته است، در این زمینه برخی باغداران سلیقه به خرج داده‌اند و خریداران را تشویق به چیدن آلبالو توسط خودشان می‌کنند، همین موضوع موجب افزایش گردشگر و خرید آلبالو توسط آن‌ها شده است.

شهردار زازران با بیان اینکه امام‌زاده یونس این شهر یکی دیگر از نقاط گردشگری شهر بوده و در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است، افزود: سال ۱۳۹۹ شهرداری ضمن محوطه‌سازی اطراف امام‌زاده، پروژه احداث پارک اندیشه (امامزاده یونس) را طراحی و اجرا کرد.

کد خبر 649344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.