۱۴۰۱ پرحاشیه‌ترین سال ورزشی‌ام بود / ۱۴۰۲ سخت آغاز می‌شود!

«سال ۱۴۰۱ به لحاظ ورزشی یکی از پرحاشیه‌ترین سال‌های ورزشی‌ام بود. بهترین اتفاق آن، حضور در فینال لیگ برتر بود چراکه نتیجه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی رقم خورد. خاطره خوبی که از سال ۱۴۰۱ به یاد دارم تمجید فدراسیون جهانی بسکتبال از تیم ذوب‌آهن است، خاطرات بد را بهتر است نگویم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن فصل گذشته با هدایت فرزاد کوهیان موفق شد مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را به دست آورد. مدیران این باشگاه برای فصل جاری رقابت‌ها در نخستین گام، قرارداد سرمربی خود را تمدید اما در زمینه جذب بازیکن ضعیف عمل کردند تا رساندن تیم به شرایط ایده‌آل زمان‌بر باشد.

در نیم‌فصل دوم، شاگردان کوهیان عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند و به بالای جدول رسیدند تا اینکه مسابقات این تیم در غرب آسیا شروع شد به شکلی که ذوبی‌ها هر هفته در کوران مسابقه قرار بگیرند

فرزاد کوهیان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن با حضور در خبرگزاری ایمنا درباره شرایط تیم و سال ۱۴۰۱ صحبت‌هایی را ارائه داد که در ادامه می‌خوانید:

سال گذشته پرحاشیه‌ترین سال ورزشی‌ام بود/۱۴۰۲ سخت آغاز می‌شود!

قرار بود بازیکن خارجی به تیم اضافه شود

لیگ برتر بسکتبال در فصل ۱۴۰۲_۱۴۰۱ با فصل گذشته متفاوت است، فصل گذشته رقابت‌ها در دو گروه به صورت متمرکز برگزار شد، اما در این فصل یک گروه است و مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. قطعاً پس از دو سال، میزبانی تیم‌ها شرایط را متفاوت کرده و بحث جابه‌جایی تیم و کم شدن پروازها، کار را سخت‌تر کرده است.

زمانی که لیگ برتر را شروع کردیم قرار بود بازیکن خارجی به تیم اضافه شود، از طرفی وضعیت مسابقات غرب آسیا هم مشخص نبود. با تلاش فدراسیون بسکتبال و باشگاه ذوب‌آهن، تیم مجوز حضور در رقابت‌های غرب آسیا را پیدا کرد، به همین دلیل جدول مسابقات لیگ برتر برای ما تغییر یافت.

زمانی که تیم‌ها در لیگ ایران یک هفته استراحت داشتند ما مشغول بازی در غرب آسیا بودیم و این موضوع کار ما را دشوار کرد. رقابت‌های غرب آسیا و حضور نیافتن بازیکن خارجی، موجب شد کار برای ما بسیار سخت شود.

سال گذشته پرحاشیه‌ترین سال ورزشی‌ام بود/۱۴۰۲ سخت آغاز می‌شود!

مسابقات غرب آسیا کار ما را دشوار کرد

در رده‌بندی گروهی مسابقات غرب آسیا، در رده دوم گروه خود قرار داریم و در مرحله پلی‌آف لیگ برتر هم با مس کرمان بازی داریم. امسال در لیگ برتر تیم‌های شهرداری گرگان، نفت آبادان، کاله، مهرام، مس کرمان، آویژه صنعت مشهد و اراک خوب هستند که اگر در پلی‌آف بازیکن خارجی جذب کنند نیروی بیشتری خواهند داشت.

در رقابت‌های غرب آسیا سوم فروردین‌ماه با نماینده اردن آخرین بازی گروهی را برگزار می‌کنیم، تیم اول گروه یعنی بیروت به صورت مستقیم صعود کرد، اما تیم‌های دوم باید با تیم سوم گروه دیگر بازی کنند و هر تیم، دو بازی از سه بازی را ببرد به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود می‌کند. خستگی این بازی‌ها کار حفظ آمادگی تیم را دشوارتر می‌کند.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن سخت حرکت می‌کند

نمی‌دانم باشگاه برای جذب بازیکن برنامه‌ای دارد یا خیر، اما تیم ما سخت حرکت می‌کند. رقابت‌های غرب آسیا به دلیل اینکه پیش‌بینی برای آن نداشتیم فشار بیشتری به ما وارد کرد. مسلماً با بازیکن خارجی تیم تقویت می‌شود و شرایط بهتری خواهیم داشت.

از برنامه‌ریزی رقابت‌های غرب آسیا و لیگ ایران اطلاعی ندارم

احتمالاً بازی با تیم سوم در تاریخ‌های نهم، شانزدهم و بیست‌وسوم فروردین خواهد بود، مسابقات لیگ برتر ایران هم هست که نمی‌دانم برنامه‌ریزی رقابت‌ها به چه شکل خواهد شد.

سال گذشته پرحاشیه‌ترین سال ورزشی‌ام بود/۱۴۰۲ سخت آغاز می‌شود!

۱۴۰۱ سال پرحاشیه‌ای بود

۱۴۰۱ به لحاظ ورزشی یکی از پرحاشیه‌ترین سال‌های ورزشی بود و بهترین اتفاق آن حضور در فینال لیگ برتر بود چراکه نتیجه‌ای غیر قابل پیش‌بینی رقم خورد. خاطره خوبی که از سال ۱۴۰۱ به یاد دارم تمجید فدراسیون جهانی بسکتبال از تیم ذوب‌آهن است. خاطرات بد را نیز بهتر است نگویم!

سال جدید با یک مسابقه سخت آغاز می‌شود

هدف سال ۱۴۰۱ با ذوب‌آهن شروع شد که امیدوارم به‌خوبی با این تیم تمام شده باشد. در شروع سال جدید هم یک مسابقه سخت با نماینده کشور اردن داریم. تمام تمرکز تیم این است که مرحله به مرحله مسابقات را پیش ببریم که اگر حواشی اذیت نکنند نتایج خوبی می‌گیریم.

در چند سال اخیر به دلیل اینکه درگیر مسابقات بوده‌ام تعطیلات عید نوروز نداشتم و به این موضوع عادت کرده‌ام. درخصوص دیدارهای روزهای آینده بازی پلی‌آف با مس کرمان سخت خواهد بود، آن‌ها کادر خوبی دارند و تیم خوبی هستند، امیدوارم بازیکنان آسیب‌دیده به این دیدار حساس برسند.

گفت‌وگو از کیمیا گلپیرا، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 649338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.