بررسی اقدامات ریشه‌ای برای مهار تورم یک گام حیاتی است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر لردگان گفت: بررسی اساسی و اقدامات ریشه‌ای برای مهار تورم، یک گام حیاتی است که باید با دقت و سرعت انجام شود.

محمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آغاز سال جدید فرصتی برای بازبینی و بررسی عملکردها است، اظهار کرد: در سال نو، باید به دنبال پیشرفت شخصی و اجتماعی خود با ارزش‌های اخلاقی و فلسفی باشیم. باید به نقاط ضعف و قوت خود توجه کنیم و با بهره‌گیری از تجارب گذشته، برای تحقق اهداف بیشتر تلاش کنیم و خدمت به انسانیت را با ارزش‌ها و ایده‌های مطلوب پیش بگیریم.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر "مهار تورم، رشد تولید" افزود: ساختار بودجه اعم از کسری بودجه، کسری عملیاتی و روش‌های تأمین مالی نیروی محرکه افزایش مداوم نقدینگی در سال‌های گذشته است، بنابراین کنترل‌پذیری نقدینگی و مهار تورم نیازمند تغییر استراتژی‌های مالی و پولی است و بر این اساس رویه‌های تصمیم‌گیری و تعاملات بین دولت، مجلس، بانک مرکزی نیازمند تحولات جدی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر لردگان ادامه داد: پیرامون مسئله تأثیر بودجه بر تورم، باید توسط متولیان امر به صورت ریشه‌ای تحقیقات انجام شود، سال گذشته شاهد تورم بسیار زیادی بودیم که نگران‌کننده و برای اقشار بسیاری به‌ویژه افراد کم درآمد بسیار سنگین است، زیرا هر چقدر درآمدها افزایش یابد، از پس تورم بر نخواهد آمد.

وی گفت: درحال‌حاضر مهار تورم مهم‌ترین موضوع برای ایران است تا به دنبال آن بازار رونق گیرد و تولید کننده و مصرف کننده از تولید و خرید خود احساس امنیت داشته باشند.

نادری با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند که تولید در بعضی از واحدهای صنعتی را متوقف یا تعطیل کردند، افزود: طی سال‌های گذشته، دولت‌ها با اعمال سیاست‌های حمایتی پولی و تعرفه‌ای سعی کردند از تولید داخلی حمایت کنند اما با وجود صرف منابع و هزینه‌های زیاد، این چالش‌ها در بنگاه‌های اقتصادی از بین نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: راهبردهای فعلی مانند اعطای تسهیلات ارزان بانکی، اعمال تعرفه زیاد بر کالاهای وارداتی و اعطای یارانه انرژی ارزان، ناکارآمد است و به جای آن دولت باید از راهبردهای کارآمدی مانند ثبات اقتصاد کلان، حمایت از پژوهش و بهبود فضای کسب‌وکار بهره بگیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر لردگان گفت: وقتی ریشه امر در سطح کلان به درستی مورد بررسی قرار گیرد و تمام متولیان با راهکاری که توسط افراد توانمند، کاردان و متخصص ارائه می‌شود، همراه شوند، در شهرهای کوچک کشور و شهر لردگان نیز خود به خود امور برای تحقق این مهم میسر خواهد شد.

کد خبر 649298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.