جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف اصفهان در بهار

در این قسمت از ویژه برنامه عید نوروز ۱۴۰۲ رادیو ایمنا به معرفی اماکن گردشگری و جاذبه‌های طبیعی دیدنی اطراف استان اصفهان خواهیم پرداخت؛ همچنین فاصله و نحوه دسترسی به این اماکن از مرکز اصفهان برای شما گردشگران و مسافران ذکر شده است.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف اصفهان در بهار + عکس

اب ملخ

آبشار آب ملخ از زیباترین آبشارهای اصفهان است که به‌دلیل داشتن آب‌وهوای مناسب و فضای آرام‌بخش و هم‌جواری با رودخانه مار بر، کوه‌های دنا، چشمه‌های پرآب و جنگل، مکانی عالی برای گردشگری و گذران اوقات فراغت به حساب می‌آید.

آبشار آب ملخ؛ عجیب‌ترین جاذبه طبیعی ایران

جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف اصفهان در بهار

آبشار شاه لولاک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چرمین محسوب می‌شود که برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است و به همین دلیل همچنان طبیعتی بکر و زیبایی دارد.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف اصفهان در بهار

دهکده توریستی زاینده رود در پنج کیلومتری چادگان و پشت سد معروف زاینده‌رود قرار دارد که محلی سرسبز و خوش آب‌وهوا، به‌خصوص در فصل تابستان است. این دهکده با ۲۴۵ هکتار فضای سبز، نیم هکتار گلخانه، چشم‌انداز دریاچه زاینده رود و انواع گونه‌ها گیاهی، امکان گردشی لذت‌بخش و مفرحی را برای گردشگران فراهم کرده است.

معرفی دهکده تفریحی چادگان در اصفهان

جاذبه‌های شگفت‌انگیز اطراف اصفهان در بهار

پارک ملی کلاه قاضی، یکی از دیدنی‌های اطراف اصفهان است که به‌خاطر وجود گله‌های پازن و آهو، در گذشته به‌عنوان شکارگاه مخصوص پادشاهان استفاده می‌شد. انواع و اقسام گیاهان از درمنه و گل‌گندم تا شقایق وحشی، خارشتر، لاله وحشی و درختچه، طراوت و سرسبزی خاصی به پارک ملی بخشیده‌اند. علاوه بر این، پارک ملی مذکور زیستگاه پستانداران، پرندگان و خزندگان بسیار با ارزشی است که از آن جمله می‌توان به کل و بز وحشی، آهو، پلنگ، گرگ، کفتار، شغال، خرگوش و انواع موش اشاره کرد.

کد خبر 649285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.