ثبت حدود ۵ میلیون اقامت مسافر در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق برزگر امشب _دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه_ با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر در اماکن اقامتی مازندران پذیرفته شدند، اظهار کرد: بیشترین حجم مسافر در غرب مازندران اقامت دارند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران تشکیل شد، تعداد خودروهای سواری وارد شده به مازندران را تا ۲۸ اسفند ماه سال جاری، ۸۰۰ هزار و ۲۵۳ دستگاه اعلام کرد و افزود: در این مدت، هفت میلیون و ۱۳۱ هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر در جایگاه‌های بنزین استان توزیع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در این مدت، ۲۸۸ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری مازندران انجام شد، تصریح کرد: در بازدید از تاسیسات گردشگری استان ۳۹ مورد تذکر و هشت مورد اخطار کتبی به صاحبان آنها داده شد.

او ادامه داد: در این مدت ۲۸ مورد شکایات واصله از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، تورها و مراکز پذیرایی انجام شد.

برزگر با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار دستگاه خودروی مسافران نوروزی وارد بوستان و مناطق جنگلی مازندران شدند، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۶۲ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و توریستی مازندران بازدید کردند. که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۹۸ نفر از اماکن مذهبی، ۲۳ هزار و ۷۰۵ نفر از موزه، ۸۷ هزار و ۵۰۸ نفر از اماکن تاریخی، ۶۶۲ هزار و ۷۸۶ نفر از جاذبه‌های طبیعی ،۲۴ هزار و ۵۵۹ نفر اماکن تفریحی، ۸۶۰ مورد صنایع دستی و ۲۳۳ هزار و ۴۴۶ مورد هم از اماکن دست ساز بازدید داشتند.

منبع: ایسنا

کد خبر 649178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.