سقوط به توان ۹۱۲ برای رافائل نادال!

رافائل نادال پس از ۱۸سال (۹۱۲ هفته متوالی) دیگر در بین ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار ندارد و در جدیدترین به‌روزرسانی، با چهار پله سقوط در جایگاه سیزدهم این فهرست ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان رقابت‌های تنیس هزار امتیازی این دین ولز که در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد و با قهرمانی کارلوس آلکاراس به پایان رسید، رنکینگ جدید برترین تنیسورهای جهان در سال ۲۰۲۳ اعلام شد.

کارلوس آلکاراس با قهرمانی در این مسابقات جانشین نواک جوکوویچ در صدر رنکینگ برتین تنیسورهای جهان شد و جوکوویچ صربستانی که چندی‌پیش به رده نخست تنیسورهای جهان رسیده بود مجدداً سقوط کرد و به رده دوم رفت.

رافائل نادال، اسطوره تنیس جهان که در ۱۸ سال گذشته همواره در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان در رنکینگ حضور داشت با چهار پله سقوط از رده نهم به سیزدهم رفت تا برای نخستین‌بار جایی در بین ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ نداشته باشد؛ وی در ۱۰ سال اخیر، به‌مدت ۹۱۲ هفته متوالی در بین ۱۰ تنیسور برتر دنیا قرار داشت.

نادال به علت آسیب دیدگی نتوانست در رقابت‌های این دین ولز به میدان برود. جوکوویچ نیز به دلیل اصرار بر تزریق نکردن واکسن کرونا حضور در این مسابقات و هم‌چنین رقابت‌های میامی که قرار است در آمریکا برگزار شود را از دست داد.

آخرین و جدیدترین رنکینگ رده‌های اول تا سیزدهم برترین تنیسورهای جهان به‌شرح زیر است:

۱. کارلوس آلکاراس (اسپانیا)، ۲. نواک جوکوویچ (صربستان)، ۳. استفانوس سیتسیپاس (یونان)، ۴. کسپر رود (نروژ)، ۵. دنیل مدودف (روسیه)، ۶. آگر الیاسیم (کانادا)، ۷. آن دری روبلف (روسیه)، ۸‌. هولگر رون (دانمارک)، ۹‌. هوبرت هورکاچ (لهستان)، ۱۰. تیلور فریتز (آمریکا)، ۱۱. یانیک سینر (ایتالیا)، ۱۲. کمرون نوری (بریتانیا) و ۱۳. رافائل نادال (اسپانیا)

کد خبر 649169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.