وزیر بهداشت: موج هشتم کرونا با تاخیر وارد کشور شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا در روزهای پایانی اسفند ماه امسال با تاخیر وارد کشور شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بهرام عین اللهی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه_ در حاشیه بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر پیرامون حرم مطهر رضوی با اشاره به ورود موج هشتم کرونا به کشور، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون مهمترین راهکار در پیشگیری از این بیماری است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر پیش‌بینی شد موج هشتم کرونا از بهمن ماه امسال وارد کشور شود که با تاخیر اکنون شاهد ورود این موج به کشور هستیم.

وزیر بهداشت افزود: همه سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و در صورت گذشت ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون، نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و سربسته امری ضروری است و عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی باید آن را کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان از بهبودی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده‌بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.

عین اللهی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهد مقدس و آغاز سفرهای نوروزی در سایر مناطق کشور، به عموم مردم توصیه کرد در راستای پیشگیری از بروز مسمومیت، نسبت به رعایت بهداشت مواد غذایی توجه داشته باشند و مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند.

کد خبر 649166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.