۵۶۵ هزار سفر دریایی و ۲۹۹ هزار گردشگری دریایی از ۲۴ تا ۲۸ اسفند

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ گفت: تا کنون حدود ۵۶۵ هزار سفر دریایی و حدود ۲۹۹ هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با اشاره به اینکه از بیست‌وچهارم اسفندماه سال جاری تا یکشنبه شب بر اساس گزارشات دریافتی، حدود ۵۶۵ هزار مسافرت دریایی و حدود ۲۹۹ هزار گردشگری دریایی صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از ۹۹ هزار خودرو نیز توسط شناورهای مخصوص حمل، بیش از ۵۷۰۰ تردد شناور مسافری و بیش از ۲۴ هزار تردد شناور تفریحی، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد مسافری در مدت مذکور که به عنوان طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ به شمار می‌رود، مربوط به مسیرهای بنادر پهل و لافت و همچنین مسیرهای بندر شهیدحقانی به جزیره قشم است، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار گردشگری دریایی نیز مربوط به جنگل‌های حرا در قشم و همچنین گشت‌های تفریحی در جزیره قشم است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تمامی سفرهای دریایی خودرویی نیز به مسیرهای قشم و جزیره کیش اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین گزارش هواشناسی، کماکان وضعیت نامساعد جوی از شرق تا غرب سواحل استان هرمزگان ادامه دارد، گفت: این وضعیت ممکن است سفرهای دریایی را با اختلال و توقف مواجه کند و توصیه می‌شود چنانچه افرادی قصد سفرهای دریای در استان هرمزگان را دارند، هفته جاری را برای انجام این سفرها، انتخاب نکنند و سفر خود را به هفته بعد، موکول کنند.

کد خبر 649154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.