تهیه ۹ هزار بسته فرهنگی نوروزی

شهردار زرین‌شهر گفت: بسته فرهنگی نوروزی شهرداری شامل نقشه شهر، بروشور گردشگری، راهنمای گردشگران و مسابقات فرهنگی می‌شود که در آن تمام اماکن و جاذبه‌های گردشگری قرار داده شده است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تهیه ۹ هزار بسته فرهنگی نوروزی در زرین‌شهر، اظهار کرد: در این بسته نقشه شهر، بروشور گردشگری، راهنمای گردشگران و مسابقات فرهنگی وجود دارد که در آن تمام اماکن و جاذبه‌های گردشگری قرار داده شده است.

اسماعیلی‌احمدی افزود: نیاز است به منظور رونق صنعت گردشگری، ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی شهر به درستی به شهروندان دیگر شهرهای ایران معرفی شود، از این رو تلاش شده است از ظرفیت رسانه‌ها و مجازی استفاده شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش شده است برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری ایام نوروز تنها مختص به مسافران نوروزی نباشد، بلکه شهروندان خطه طلایی ایران نیز جامعه هدف این برنامه‌ها هستند و امیدواریم از برنامه‌های پیش‌بینی شده بیشترین بهره را ببرند.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر شهرداری تلاش کرده است با رویکردی تخصصی برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و معنوی را در سطح شهر به مرحله اجرا برساند.

اسماعیلی‌احمدی تصریح کرد: انجام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب همراه باشد تا شاهد اثرگذاری آن و افزایش نشاط و پویایی اجتماعی در سطح شهر باشیم؛ شاید برخی تصور می‌کنند که اقدامات فرهنگی پرهزینه بیشتر اثرگذار است در حالی که کارهای کوچک، اما مستمر بیشتر از کارهای بزرگ تأثیرگذار خواهد بود، از این رو باید در مسیر تقویت فرهنگ شهروندی گام برداشته شد.

وی گفت: امروزه در حوزه‌های مختلف همچون مباحث زیست‌محیطی و مشکلات ترافیکی نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و زبان هنر و تولید فرهنگی می‌تواند بهترین بازخورد را به همراه داشته باشد، از این رو بیش از سه هزار بروشور در روز طبیعت با محتوایی ارزشمند و مسابقات فرهنگی طراحی و منتشر و کیسه‌های پسماند مخصوص خودرو در نظر گرفته شد.

شهردار زرین‌شهر گفت: اقلام فرهنگی یاد شده با هدف اطلاع‌رسانی مطلوب و به موقع برای برنامه‌ریزی صحیح گردشگران نوروزی و شهروندان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 649144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.