تهیه پیوست فرهنگی برای نخستین‌بار در بودجه شهرداری

شهردار زرین‌شهر گفت: شرایط و ضرورت‌های موجود امروز شهرهای ایران ایجاب می‌کند به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز همچون مباحث عمرانی توجه جدی شود، از این‌رو بودجه سال گذشته شهرداری با تکیه بر پیوست فرهنگی تدوین شد.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تهیه پیوست فرهنگی برای نخستین‌بار برای بودجه ۱۴۰۱ شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرداری با تکیه بر پیوست فرهنگی تدوین شد تا پروژه‌های عمرانی شهرداری با دیدگاه پیوست فرهنگی و اجتماعی رقم بخورد و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پیوست فرهنگی در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی سبب خواهد شد که شهروندان بدانند در برابر خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، چه مسئولیتی دارند و چگونه باید از آن استفاده کنند تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: شهر همچون موجودی زنده همراه ما نفس می‌کشد، رشد می‌کند، بیمار می‌شود و بهبود می‌یابد؛ با این نگاه مسیر حرکت اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر ریل‌گذاری شد تا مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی به درستی در حوزه مدیریت شهری پیگیری و پاسخ داده شود.

اسماعیلی‌احمدی زرین‌شهر را مهد فرهنگ، هنر و پرورش هنرمندان شاخص و ارزشی دانست و تصریح کرد: طی یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اداره ارتباطات مردمی شهرداری و شورای اسلامی رخ داده است، به نحوی که به برگزاری جشن‌ها، مراسم و برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر توجه ویژه‌ای شد تا شاهد افزایش نشاط شهر و شهروندان باشیم.

وی همسوسازی سبک زندگی ایرانی اسلامی با فرهنگ عمومی را امری ضروری دانست و اضافه کرد: شهرها همواره آبستن مباحث فرهنگی و مشکلات اجتماعی هستند، از این‌رو اجرای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه رفع و به حداقل رساندن این مشکلات را فراهم کند، بر همین اساس ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

شهردار زرین‌شهر گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از راهکارهای تأثیرگذار بر تقویت هویت محلی است، بر همین اساس در مسیر برگزاری ویژه‌برنامه «فصل رویش و بالندگی» گام برداشته شد که در مرحله نخست برای کارکنان شهرداری و در مرحله دوم برای شهروندان به مرحله اجرا رسید و بازخوردهای خوبی به همراه داشت.

اسماعیلی‌احمدی افزود: امیدواریم در پایان دوره ششم مدیریت شهری به چشم‌اندازی که با تکیه بر پیوست‌های فرهنگی تعریف شده است، دست پیدا کنیم و ثمرات آن شامل حال شهر و شهروندان شود.

کد خبر 649141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.