وعده دولت سیزدهم محقق شد/بیش از یک میلیون شغل ایجاد کردیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که وعده دولت سیزدهم بود محقق شد و حتی از ایجاد این میزان فرصت شغلی هم عبور کرده‌ایم، یکی از توفیقات این دولت این بود که میزان نرخ بیکاری را از بالای عدد ۹ به ۸.۲ رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صولت مرتضوی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۱_ در حاشیه افتتاح سایت دوم کارخانه تولید محصولات پودری شرکت پگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام ماشین آلات و تأسیسات کارخانه پگاه توسط نیروهای خلاق این شرکت بومی‌سازی شده و از هنر و توان دانشمندان در حوزه دانش بنیان به خوبی استفاده شده که با مهندسی معکوس به تولید انبوه رسیده‌اند و از وابستگی به کشورهای خارجی نجات پیدا کردند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها توسط شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند اما دولت برای توسعه صنایع مختلف برنامه‌ریزی کرده و به کارآفرینان و کسانی که قصد و توان راه اندازی مجموعه‌های متعدد را داشته باشند کمک خواهد کرد.

وزیر کار ادامه داد: علاوه بر مدیریت چنین مجموعه‌هایی، موضوع اشتغال نیز از وظایف وزارت کار است، در این راستا در صدور مجوزها و آموزش کسب و کار و هم در بخش تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ گام‌های مهمی برداشته شده است‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که وعده دولت سیزدهم بود محقق شد و حتی از ایجاد این میزان فرصت شغلی هم عبور کرده‌ایم. یکی از توفیقات این دولت این بود که میزان نرخ بیکاری را از بالای عدد ۹ به ۸.۲ رسانده است. در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۲ با ایجاد اشتغال بالغ بر یک میلیون نفر در حد معقولی نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۲، استعدادهای هر استان را بر اساس اسناد بالادستی و آمایشی مشخص و با امضای مشترک وزیر کار و کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

کد خبر 649131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.