ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز و ماه رمضان

موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ باز است.

به گزارش ایمنا، براساس دستورالعمل صادر شده از سوی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موزه‌ها و اماکن تاریخی از اول تا سیزدهم فروردین‌ماه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۰۰ فعال است.

بلیت‌فروشی در اماکن تاریخی و موزه‌ها نهایت تا یک ساعت پیش از پایان ساعت کار انجام می‌شود. در بعضی از مجموعه‌ها از جمله کاخ گلستان تا ساعت ۱۷:۰۰ عصر فروش بلیت ادامه دارد. کاخ سعدآباد نیز تا ساعت ۱۹:۰۰ بلیت‌فروشی را انجام می‌دهد. موزه ملی ایران نیز اعلام کرده است که تا ۴۵ دقیقه قبل از پایان ساعت بازدید، بلیت‌فروشی بسته خواهد شد.

درباره نحوه فعالیت اماکن و محوطه‌های تاریخی در روز سیزدهم فروردین‌ماه هنوز اطلاع‌رسانی نشده است. سال‌های گذشته بعضی از این اماکن که محوطه و فضای باز دارند، سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل بودند.

هرگونه تغییر در زمان بازدیدها در تعطیلات نوروز که مقارن با ماه رمضان است، از سوی موزه‌ها و اماکن تاریخی یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 649109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.