لزوم استفاده از ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های برون‌شهری

رئیس پلیس راه استان اصفهان بر لزوم استفاده از ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های برون‌شهری تاکید کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایده و اجرایی کردن ایستگاه‌های امنیت و سلامت، حدود ۱۵ سال پیش در استان اصفهان و توسط پلیس راه استان کلید خورد و با توجه به استقبال مسافران نوروزی از این طرح، درحال‌حاضر این طرح نه تنها در استان اصفهان بلکه به صورت کشوری در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایستگاه‌ها اقدامات فرهنگی، آموزشی و سنتی متناسب با همان منطقه وجود دارد و می‌توان گفت که این ایستگاه‌ها خودمعرف هستند، مسافران نوروزی استقبال بسیار خوبی از این ایستگاه‌ها داشته‌اند و این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و در نتیجه روند نزولی تصادفات و واژگونی‌ها داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: بیشترین آسیب‌های راه‌های برون‌شهری استان اصفهان، یکنواخت و کویری بودن راه‌ها است. در جاده‌های طولانی که یکنواخت هستند، باید عناصری را قرار داد تا توجه راننده را به خود جلب و جاده را از یکنواختی محض خارج کند؛ همچنین وجود پارکینگ و استراحت‌گاه‌های مناسب و به تعداد کافی در کنار جاده، حائز اهمیت است و باعث جلوگیری از یکنواختی جاده می‌شوند.

وی گفت: رانندگان باید جهت جلوگیری از بروز پدیده هیپنوتیزم جاده و یکنواختی راه، پس از هر دو ساعت رانندگی، به مدت ۱۵ دقیقه در استراحت‌گاه‌های مجاز و ایمن توقف و استراحت کنند؛ ایستگاه‌های امنیت و سلامت از امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار است که به رانندگان این امکان را می‌دهد که استراحتی ایمن داشته باشد.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافران نوروزی، هنگام خستگی و خواب‌آلودگی با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های امنیت و سلامت استفاده لازم را ببرند و در رانندگی هرگز به چشمان خسته اعتماد نکنند.

کد خبر 649097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.