۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
خرید جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی را در بیشتر مکان های عمومی، بیمارستانها، مکانهای مذهبی، ساختمانهای بزرگ و حتی پیاده رو ها دیده ایم و در بی تفاوت ترین حالت ممکن از کنار آنها عبور کرده ایم دریغ از اینکه بدانیم وجود اینگونه جعبه های آتش نشانی یک امر حیاتی است و لازمه همه مکانهای شلوغ و پر ازدحام است.

شاید به نظرتان هزینه برای خرید جعبه آتش نشانی خیلی ضروری نباشد اما اهمیت این نکته زمانی آشکار می شود که آتش سوزی در محل صورت گرفته و تا رسیدن نیروهای آتش نشانی جان و مال ساکنین محل در خطر است توصیه می شود در همه ی ساختمان ها از جعبه آتش نشانی استفاده شود برای این منظور می توان از طریق سایتهای اینترنتی که معمولا ارزانتر از فروشگاه ها عرضه می کنند اقدام کرد یا اینکه به صورت سنتی و با حضور در فروشگاه و پس از بررسی تمام ویژگی های جعبه آتش نشانی اقدام به خرید نمایید.

جعبه آتش نشانی چیست؟

جعبه آتش نشانی یک قاب فلزی است که در ابعاد مختلف ، در نوع تو کار ، روکار و محوطه ای قابل قابل عرضه است ، درون این محفظه فلزی تجهیزات لازم برای اطفاء حریق و کمک های اولیه قرار می گیرد و لازمه هر شلوغی هاست .تجهیزاتی نظیر : شلنگ با متراژ بالا ، شیرهای لازمه ،قرقره که در مواقع آتش سوزی راه نجات را در این جعبه خواهید یافت. جعبه های آتش نشانی باید در محل درستی نصب شود مکانی که دسترسی به آنها آسان باشد و در کنج و گوشه و پس و پیش نباشند در پشت ستونها قرار نگیرند تا بهترین خدمات را موقع خطر ارائه دهند. جعبه آتش نشانی تو کار در داخل دیوار جای می گیرد و پیمانکار ساختمان از قبل ابعاد جعبه را به طور پیش فرض در داخل دیوار تعبیه کرده است ،این نوع از جعبه های بسیار مناسب برای مناطق پر تردد از جمله بیمارستانها و محیط های مذهبی پر تردد است . نوع رو کار جعبه نیز با هر ابعاد استاندارد قابلیت نصب شدن بر روی دیوار را دارد در نصب جعبه رو کار باید دقت نمود که در محل درستی نصب شود تا برای عابرین و ساکنین ساختمان در هنگام رفت و امد برخوردی با جعبه نداشته باشند ، نوع سوم جعبه محوطه ای که به صورت پایه و تابلو می باشد و این قابلیت را دارد که در هر مکان مسطحی مستقر شود. هر جعبه می تواند تا ۲۵ متری خود را ساپورت کند و در مکانهای عمومی لازم است در هر ۳۰ متر یک جعبه آتش نشانی تعبیه شود.

انواع جعبه های آتش نشانی

معمولا جنس های استفاده شده برای جعبه های آتش نشانی از فلز های سبک ساخته شده ومورد استفاده قرار می گیرند و بر همین اساس می توان انواع جعبه های آتش نشانی را بر اساس جنس به سه دسته : ۱. فایبر گلاس ۲.ورق استیل ۳.ورق فولادی تقسیم کرد. معمولا ضخامت ورق های استیل از 1 تا ۱.۵ میل می باشد و برای ورق های فولادی : ۰.۷ میل تا ۲ میل استفاده می شود. پس از آنکه ساختمان به مرحله نهایی رسید و زمان نصب جعبه آتش نشانی شد باید به زیبایی های ساختمان نیز دقت کرد به همین منظور استفاده از ورق های استیل نگیر که در رنگهای استیل مات و طلایی نیز عرضه می شوند بسیار توصیه می شود ، ورق استیل به مرور زمان زنگ زده نمی شود و خوردگی های جزئی نیز در آن پس از مدتها دیده نمی شود . انواع جعبه های آتش نشانی بر اساس شکل ظاهری به ۱. جعبه های یک کابین ، که فقط شامل یک درب و یک قفل است و همه لوازم در کنار هم قرار دارند از جمله کپسول آتش نشانی و ۲۰ تا ۳۰ متر شلنگ برزنتی و یا جنس سبک لاستیک نرم قرار داده می شود و قرقره های مجهز جهت جمع کردن شلنگ و وسایل اتصال کردن شلنگ از جمله نازل پرتاب کننده آب ، کوپلینگ اتصال دهنده نازل و کوپلینگ وصل شیر آب به نازل ، شیر اب و درب محفظه وجود دارد . ۲. جعبه دو کابینه که در ان جایگاه کپسول آتش نشانی در یک کابین قرار می گیرد و بقیه لوازم مطرح شده در کابین دیگر جای داده می شوند ۳. جعبه دکوراتیو که در نوع تک کابین و دو کابین طراحی شده است و بااین تفاوت که درب کابین های با گلس نشکن تهیه شده و تجهیزات داخل جعبه کاملا دیده می شود.از نکات لازم برای نصب استاندارد جعبه آتش نشانی فاصله نصب جعبه تا زمین است که حداقل باید ۱۱۰ سانتی متر و حداکثر ۱۴۰ سانتی متر باشد احتمالا رعایت این به خاطر دسترسی آسان بدون استفاده از چهارپایه و نردبان است.

خرید جعبه آتش نشانی

انواع قرقره در جعبه آتش نشانی

از انواع قرقره در جعبه های آتش نشانی می توان به دو نوع قرقره هوزریل و قرقره فایر باکس اشاره کرد این دو نوع قرقره بر اساس نوع شلنگهایی که در جعبه آتش نشانی قرار می گیرند متغییر هستند.قرقره فایر باکس برای جمع کردن شلنگهایی با جنس برزنتی در اندازه های ۱ ،۱.۵ ،۲ اینچ مورد استفاده قرار می گیرند و قرقره هوزریل برای شلنگهای لاستیکی که سایز ۳.۴ دارند مورد استفاده قرار می گیرند جالب است بدانید این قرقره ها بلبرینگ گردی برای آسان جمع شدن شلنگ در جهت عمودی دارند.

مقایسه قرقره شلنگهای هوزریل و قرقره شلنگهای فایرباکس

در مقایسه قرقره شلنگهای هوزریل و قرقره شلنگهای فایرباکس نکات زیر قابل اشاره است ۱. شلنگهای برزنتی قطر بزرگتری دارند و در هنگام باز کردن آب ، اب بیشتری خارج می شوند ۲.کار کردن با شلنگهای هوزریلی آسان بوده و بدون آموزش و بدون نیروی حرفه ای تنها با وصل کردن به آب شهری می توان حریق را اطفاء کرد درصورتی که برای کار با شلنگ برزنتی نیاز به آموزش و نیروی متخصص است ۳. برای جمع کردن قرقره شلنگهای برزنتی زمان بیشتری نیاز است و باید آن را با دقت زیاد و با زمان بیشتری جمع کرد و همچنین آب داخل شلنگ برزنتی باید کاملا تخلیه شود تا پوسیدگی ایجاد نشود اما در قرقره های هوزریلی به راحتی شلنگ قابل جمع شدن است و نیاز به تخلیه کامل اب نیست.

https://www.kapsool125.com/categories/40-firebox

کد خبر 649083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.