۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
تضمین امنیت غذایی در دالاس

شورای شهر دالاس تگزاس به‌منظور حصول اطمینان از دسترسی همه جوامع شهر به غذاهای سالم و محلی، طرحی را تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، براساس داده‌های دریافتی از دفتر کیفیت و پایداری محیطی شورای شهر دالاس، حدود ۳۶ درصد از مردم این شهر به‌ویژه ساکنان جنوب و غرب دالاس، در بیابان‌های غذایی زندگی می‌کنند، یعنی مناطقی که به‌طور معمول افراد کم‌درآمد در آن‌ها دسترسی محدودی به انواع غذای سالم و مقرون‌به‌صرفه دارند. علاوه بر این زنجیره تأمین مواد غذایی دالاس تا حد زیادی به تأمین‌کنندگان خارج از تگزاس و ایالات‌متحده وابسته است و عواملی هم‌چون افزایش دما، تغییر الگوی بارش و خشکسالی‌های مکرر به افزایش ناامنی غذایی در دالاس منجر می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست و پایداری شورای شهر دالاس در این زمینه اظهار کرد: از لحاظ تاریخی، منطقه دالاس خانه مزارع و زمین‌های کشاورزی متعدد بوده است، اما به‌رغم این تاریخ غنی امروز برخی از ساکنان آن با فقدان امنیت غذایی و دسترسی به گزینه‌های سالم غذایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: ناامنی غذایی با مشکلات سلامتی همراه است تاجایی‌که آمار سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد ۴۹ درصد کودکان دالاس با مشکلات اضافه وزن یا چاقی ناشی از نبود گزینه‌های غذایی تازه در دسترس برای جوامع کم‌درآمد و حاشیه‌نشین مواجه بودند.

تضمین امنیت غذایی در دالاس

شورای شهر دالاس به این ترتیب، برای افزایش امنیت غذایی یک طرح جامع کشاورزی شهری را به تصویب رساند. این طرح که توسط دفتر کیفیت و پایداری محیط زیست دالاس رهبری می‌شود، ارائه‌دهنده توصیه‌ها، راه‌حل‌ها، اقدامات اولیه و معیارهایی برای پیگیری چالش‌های تاب‌آوری سیستم غذایی شهر است.

طرح جدید به این منظور تصویب شد که یک چارچوب راهبردی بلندمدت برای توسعه کشاورزی شهری برای دالاس فراهم کند تا از آن در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیرساختی استفاده شود. اهداف اصلی آن نیز حذف موانع نظارتی برای اجرا، حمایت از دسترسی به زمین‌های کشاورزی، دسترسی به آموزش و منابع کشاورزی شهری و تسهیل همکاری بین ذی‌نفعان کشاورزی شهری معرفی شد.

براساس این طرح، به جای افزایش تعداد فروشگاه‌های مواد غذایی در بیابان‌های غذایی دالاس، برنامه جدید با هدف افزایش تولید غذای محلی، دسترسی به غذا و منابع غذایی تجاری محلی از طریق افزایش تولید کشاورزی شهری اجرا می‌شود. یکی از اهداف این طرح افزایش سطح زیرکشت باغ‌های شهری تولیدکننده مواد غذایی به ترتیب به میزان ۲۰، ۵۰ و ۷۵ درصد تا سال‌های ۲۰۳۰، ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ است.

کد خبر 649060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.