آژاکس ۲ _ فاینورد ۳ /امضای یاران علیرضا جهانبخش پای قهرمانی لیگ؟

تیم فوتبال فاینورد در هفته بیست‌وششم لیگ اردیویژه هلند به پیروزی حیاتی و مهم سه بر دو مقابل آژاکس رسید تا قدم بلندی در مسیر قهرمانی بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یک‌شنبه، بیست‌وهشتم اسفندماه_ تیم‌های فوتبال آژاکس آمستردام و فاینورد روتردام در ورزشگاه یوهان کرویف بیست‌وششمین بازی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ اردیویژه هلند را برگزار کردند و در پایان فاینورد با نتیجه نزدیک و میلی‌متری ۳ بر ۲ پیروز این جدال حساس که فینالی زودرس در مسیر قهرمانی به‌شمار می‌رفت شد و خود را از آژاکس بیشتر از گذشته جدا کرد.

خرونیمو رویی، اوون وایندال، کالوین باسی، یورین تیمبر، خورخه سانچز، کنت تایلور، ادسون آلوارز، استیون برهویس، استیون برخواین، محمد کودوس و دوشان تادیچ بازیکنان ابتدایی تیم فوتبال آژاکس بودند و برای فاینورد نیز تیمون ولنریوتر، لاتشارل گیرترویدا، گرنوت ترائونر، دیوید هانکو، کوئیلیندشی هارتمن، اورکون کوکجو، متس ویفر، سباستین سیمانزکی، اسامه ادریسی، علیرضا جهانبخش و سانتیاگو خیمنز به‌میدان رفتند.

آژاکس ۲ _ فاینورد ۳ /امضای یاران علیرضا جهانبخش پای قهرمانی لیگ؟

دقیقه پنجم این دیدار بود که شوت پای‌چپ سانتیاگو خیمنز از مرکز محوطه‌جریمه آژاکس به مرکز چارچوب دروازه خرونیمو رویی به تور چسبید تا فاینورد از حریف خود پیش بیفتد؛ گلی که دقیقه چهارم و ثانیه هجدهم به‌ثمر رسید تا به دومین گل سریع یک تیم میهمان در یک بازی لیگ اردیویژه هلند تبدیل شود.

خوشحالی یاران علیرضا جهانبخش زیاد طول نکشید و دقیقه هفدهم روی ارسال استیون برهویس از نقطه‌کرنر و ضربه‌سر ادسون آلوارز به گوشه سمت‌چپ دروازه‌بان فاینورد رفت تا بازی به تساوی کشیده شود.

این پایان کار نبود و در شرایطی که زمان زیادی به پایان نیمه‌اول باقی‌نمانده بود دوشان تادیچ کاپیتان باتجربه و کهنه‌کار آژاکسی‌ها در دقیقه ۳۷ پاس استیون برخوایس را گرفت و پس از تک‌به‌تک‌شدن با گلر فاینوردی‌ها توپ را به قعر دروازه فرستاد تا آژاکس با کامبک خود در نیمه‌اول از حریف پیش بیفتد.

در نیمه‌دوم اما ورق برگشت و دوباره این فاینورد بود که نبض بازی را به‌دست گرفت تا دقیقه ۵۲ سباستین سیمانزکی پاس دقیق علیرضا جهانبخش را به گل دوم فاینورد تبدیل کند.

آژاکس ۲ _ فاینورد ۳ /امضای یاران علیرضا جهانبخش پای قهرمانی لیگ؟

در ادامه کامبک فاینورد جذاب‌تر و دل‌نشین‌تر هم شد و در دقیقه ۸۶ نیمه‌دوم، یاران جهانبخش در بهترین زمان به گل سوم و پیروزی‌بخش رسیدند؛ این‌بار ضربه‌سر لاتشارل گیرترویدا روی ارسال دیوید هانکو از نقطه‌کرنر به تور دوخته شد تا فاینورد در مهم‌ترین بازی فصل و در ورزشگاه پرالتهاب و وحشتناک یوهان کرویف‌آرنا مدعی عنوان قهرمانی را شکست دهد و یک‌گام به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

فاینورد با ۱۸ پیروزی، ۷ تساوی و تنها یک شکست هم‌اکنون ۶۱ امتیاز دارد و آژاکس نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش با ۵۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است، همچنین آیندهوون نیز ۵۳ امتیازی‌ست و اگر یاران علی جهانبخش با همین روند استثنایی پیش بروند می‌توانند لیگ اردیویژه هلند را فتح کنند؛ گفتنی است طبق آمار و احتمالات شانس قهرمانی تیم فوتبال فاینورد ۹۰.۹ درصد است.

کد خبر 648975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.