امیرحسین توخته به طور رسمی یک‌سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شد

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، استفاده امیرحسین توخته از ماده ممنوعه را تائید و ملی‌پوش والیبال کشورمان که در تیم لبنیات‌هراز نیز توپ می‌زند را به‌مدت یک‌سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تقریباً سه‌هفته قبل بود که نمونه دوپینگ امیرحسین توخته، ملی‌پوش والیبال ایران و عضو تیم لبنیات‌هراز آمل در آستانه دیدار حساس تیمش در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان مثبت اعلام شد و این بازیکن نه‌تنها بازی نیمه‌نهایی بلکه تمام بازی‌های باقی‌مانده را از دست داد و نتوانست لبنیات‌هراز را در پایان فصل همراهی کند.

طبق شنیده‌ها توخته از یک ماده ممنوعه به‌منظور درمان و رفع بیماری خود استفاده کرده بود اما کمیته ضددوپینگ مدارک ارائه شده از سوی امیرحسین توخته را نپذیرفت و اعلام کرد که وی یک‌سال از حضور در میادین ورزشی به‌خصوص والیبال محروم شده است.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، پس از گذشت ۲۰ روز از صدور رأی درباره امیر حسین توخته به یک‌سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم کرد. توخته و عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال، پیش از این دوپینگ را رد کرده بودند.

توخته گفته مصرف درمانی داشته و به‌دلیل مشکل کلیوی که داشته است مجبور به استفاده از دارو بوده و این دارو زیر نظر پزشک متخصص مصرف شده و همچنین مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی هم این موضوع را تأیید کردند.

با این وجود اما نادو، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گفته است که ماده ممنوعه مصرفی امیرحسین توخته والیبالیست تیم لبنیات‌هراز آمل و تیم‌ملی والیبال، «هیدروکلروتیازید» و در لیست مواد و روش‌های ممنوعه وادا است و بدین ترتیب طبق قوانین ایران نادو، مدت زمان محرومیت امیرحسین توخته از هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ است.

کد خبر 648948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.