پاکسازی محورهای ورودی و پرتردد شهرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پاکسازی محورهای ورودی و پرتردد شهرستان‌های استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ در حاشیه برنامه پاکسازی ورودی شهر، اظهار کرد: برنامه پاکسازی محورهای ورودی و پرتردد شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، فارسان و سایر شهرستان‌ها به همت حفاظت محیط زیست استان، همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا شد.

وی افزود: این برنامه‌های محیط زیستی در راستای تداوم برنامه‌ای جامع تحت عنوان مسیر سبز- ایران پاک ابلاغ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و با هدف تنویر افکار عمومی برای حفظ محیط‌زیست و استقبال از مهمانان نوروزی در روزهای پایانی سال اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن چشم‌انداز و جاذبه‌های طبیعی زیبا و تنوع زیستی غنی هر ساله میزبان دوستداران محیط زیست و طبیعت است.

وی تاکید کرد: دامنه آلودگی هوا از مناطق صنعتی و فراز شهرها و کشورها فراتر رفته و لایه‌های زیستی زمین را هدف قرار داده است؛ آلودگی آب به یک مشکل جهانی تبدیل شده است و حجم ترکیبات سمی که به صورت فاضلاب در زمین تزریق می‌شود، روزبه روز افزایش می‌یابد، نکته قابل توجه در این موارد اثراتی است که روی سلامتی انسان‌ها می‌گذارد. هوا، آب و خاک مهم‌ترین منابع زیستی هستند که آلودگی هریک از آنها به طور مستقیم بر مجموعه زیستمندان روی کره زمین اثر می‌گذارد.

یوسف‌پور گفت: وقتی از آموزش محیط زیست صحبت می‌کنیم، شاید تصویری که در ذهن همه نقش می‌بندد، هوای پاک و منظره زیبایی است که به‌وسیله درختان شکل‌گرفته است؛ یادآوری این نکته به کودکان بسیار ضروری است که بدون وجود جنگل و درخت‌ها، زندگی ما نیز مختل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لایه‌های اطلاعاتی در ارتباط با حیات‌وحش، بیماری‌ها، منابع آبی، گرد و غبار، مناطق تحت مدیریت، آتش‌سوزی در مناطق طبیعی تهیه شده است که مبنای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران‌های محیط زیستی در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش استان و همت آموزش حفاظت محیط‌زیست استان، برنامه‌ریزی آموزشی طرح ساعتی با محیط‌بان مانند گذشته به صورت مستمر در سراسر استان ادامه دارد.

کد خبر 648927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.