انتقاد ۲۵۰ مقام امنیتی و سیاسی پیشین اسرائیل از عملکرد نتانیاهو

۲۵۰ نفر از مقامات ارشد سابق نهادهای امنیتی و دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، رویکرد افراطی وی و اعضای کابینه‌اش را تحمیل‌کننده بهای خونین سنگینی بر اسرائیل دانستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از قدس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ۲۵۰ مقام ارشد سابق دستگاه‌های امنیتی و سیاسی اسرائیل با انتشار نامه‌ای تند و انتقادی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و اعضای کابینه‌اش را به ایجاد تفرقه و شکاف‌های عمیق، اشاعه ترس و وحشت و فرهنگ دروغ در جامعه و وارد کردن آسیب‌های مهلک به انسجام اجتماعی متهم کردند.

امضاءکنندگان این نامه خاطرنشان کردند: لغزش دولت به سمت پرتگاه باید متوقف و یک روند صحیح با توافق و اجماع ملی فراگیر که امنیت و آینده اسرائیل را تضمین کند، آغاز شود.

در ابتدای این نامه آمده است: ما امضاءکنندگان این نامه به عنوان مقامات ارشد سابق دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی اسرائیل، دولت فعلی اسرائیل و نخست‌وزیر آن را به دلیل روند ناخوشایندی که در مسیر ایجاد اصلاحات قضائی در پیش گرفته‌اند، به ایجاد بی‌اعتمادی در دستگاه قضائی و قرار دادن اقتصاد اسرائیل در معرض یک خطر واقعی متهم می‌کنیم.

امضاءکنندگان افزودند: کابینه و نخست‌وزیر اسرائیل را به اهانت و بی‌حرمتی به بنیانگذاران اسرائیل و به خطر انداختن امنیت آن به دلیل انحراف توجه و اهتمام ملی از خطر موجودیتی علیه اسرائیل ناشی از شتاب فعالیت‌های ایران، تروریسم فزاینده فلسطینی‌ها و نیز تهدید حزب‌الله لبنان متهم می‌کنیم.

در این نامه تاکید شده است: بنیامین نتانیاهو آسیب‌های اساسی به زنجیره فرماندهی ارتش و پلیس، اتحاد و همبستگی لازم برای مسئولیت‌پذیری و حوزه اختیارات وارد می‌کند که این امر می‌تواند هزینه خونبار و بسیار سنگینی برای اسرائیل داشته باشد.

آنها خاطرنشان کردند: دولت به دنبال تصویب قوانینی است که ممکن است عناصری از نیروهای امنیتی کنونی و گذشته را در برابر اقدامات حقوقی بین‌المللی در دیوان کیفری لاهه و یا در مکان‌های قانونی دیگر قرار دهد.

مقامات سابق دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی اسرائیل در این نامه افزودند: رویکرد دولت اسرائیل باعث ایجاد یک بحران واقعی با دولت آمریکا می‌شود که ممکن است به انزوای سیاسی اسرائیل منجر شود.

هشدارهای مقامات امنیتی و سیاسی سابق اسرائیل درباره عملکرد دولت نتانیاهو به‌ویژه تلاش آن برای ایجاد اصلاحات قضائی در حالی مطرح می‌شود که موج اعتراض‌ها و برگزاری تظاهرات بر ضد دولت در شهرهای مختلف اسرائیل رو به افزایش است و در حالی که دایره اعتراض‌های مردم در اسرائیل رو به گسترش است، نگرانی‌ها در میان اسرائیلی‌ها در مورد احتمال بروز جنگ داخلی و پیامدهای امنیتی مختلف آن نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 648902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.