شهرداری سردشت با کمبود ماشین‌آلات مواجه است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرداری شهر سردشت ماشین‌آلات لازم برای انجام اقدامات عمرانی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرداری شهر سردشت ماشین‌آلات لازم را برای انجام کارهای عمرانی در اختیار ندارد و این امر شهرداری را برای انجام اقدامات عمرانی و شهرسازی با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است که جای تأسف دارد.

وی افزود: مناطق روستایی و شهری استان به منظور دستیابی به نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی، باید به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به معضل آب در استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: به بسیاری از شهرهای استان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: ضروری است بعضی مشکلات مهم شهرستان‌ها رسانه‌ای شود تا در دستور کار قرار گیرد و مسئولان نیز با مشاهده وضعیت مردم به‌ویژه روستاییان، بیشتر به این امور توجه کنند.

حسین‌پورآقایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی اضافه کرد: شهرستان لردگان ظرفیت کشاورزی دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمد نیز افزایش یابد.

وی گفت: چشمه برم، آبشار آتشگاه و خرسان از شهرستان لردگان عبور می‌کنند اما ضعیف‌ترین بخش کشاورزی را لردگان دارد که هیچ برنامه‌ای برای این بخش نیست، البته در سفر اخیر رئیس‌جمهور بودجه‌هایی برای کشاورزی و توسعه گلخانه‌ها در نظر گرفته شد که باید با جدیت پیگیر جذب آن‌ها بود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه وضعیت بعضی از مدارس لردگان نامناسب است، خاطرنشان کرد: مدارسی در لردگان وجود دارد که برای تحصیل مناسب نیست و به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزان در این شهرستان نیاز به ساختن مدارس جدید است، به این مسائل باید رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: تخصیص، تأمین و انتقال آب سردشت میلاس که باعث احیای دوباره دشت میلاس و اراضی سردشت می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد تا حدود هزار خانوار بهره‌مند و حدود سه هزار هکتار اراضی مجدد به چرخه تولید محصولات کشاورزی در قالب اراضی آبی برگردند.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: تخصیص، تأمین و انتقال آب دشت ریگ چله‌گاه باعث احیای مجدد حدود پنج هزار هکتار اراضی آبی می‌شود که بر اثر خشکسالی و خشک شدن منابع آبی تبدیل به دیم شده است و حدود ۱۵۰۰ خانوار از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ها را ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان لردگان و کم شدن منابع آب زیرزمینی، سطحی و جاری این طرح‌ها جوابگو خواهد بود.

کد خبر 648873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.