چگونه با قفل دیجیتال از دزدی خانه جلوگیری کنیم؟

با نزدیک شدن به ایام عید باستانی نوروز و افزایش سفرهای نوروزی، نگرانی ها و استرس های قدیمی مسافران دوباره آغاز می شود.

یک مشکل دائمی به نام دزدی و راه حل چیست؟ از نظر آماری، با مطالعه سرقت ها در سراسر کشور، دو عامل اصلی را پیدا می کنیم که به سارقان اجازه می دهد کار خود را به راحتی انجام دهند. عدم دقت و بی احتیاطی صاحبان خانه از یک سو و از سوی دیگر دستگاه های امنیتی قدیمی و قفل های خطرناک که نمی تواند دلیل اول را جز افزایش آگاهی و انتشار اطلاعات امنیتی حل کند.

یکی از دلایل اصلی دزدی از خانه ها که البته ممکن است مضحک به نظر برسد، این است که افراد می توانند به راحتی اشیای قیمتی خود را با قفل های بسیار ساده در خانه ها نگهداری کنند. در طول سال‌ها، خانواده‌ها روی استفاده از خودروهای نسل جدید یا تلفن‌های همراه تمرکز کرده‌اند، اما هنوز هم قفل‌هایی روی درها دارند که متعلق به دهه‌های قبل است. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای ساخت و عرضه پیشرفته ترین قفل ها صورت گرفته است که نتایج آن در قالب قفل های هوشمند و قفل های اثر انگشتی به بازارهای مصرف عرضه شده است. این نوع قفل که به قفل دیجیتال یا قفل کارتی معروف است، نه تنها از نفوذ سارقان جلوگیری می کند، بلکه مالکان را از حمل کلید برای همیشه آزاد می کند.

تامین امنیت منزل با قفل دیجیتال

تامین امنیت منازل، محل کار، مراکز ورزشی و تفریحی، هتل ها، مغازه ها و ... یکی از اهدافی است که همیشه باید حرف اول را بزند اما متاسفانه ما ایرانی ها تا زمانی که با مشکل مواجه نشویم نسبت به آن بی تفاوت هستیم. با توجه به این مثال، امروزه مکان هایی که بیشتر سارقان در آن تردد می کنند (منزل، محل کار، مغازه و ...) است به خصوص اگر به هیچ سیستم امنیتی متصل نباشد. بنابراین، این مشکل رایج به وضوح نشان می دهد که ایمن سازی خانه با نصب دستگیره هوشمند درب چقدر اهمیت دارد. در زیر دو برند محبوب دستگیره هوشمند را برایتان آورده ایم:

دستگیره هوشمند یال

قفل یال اولین و بزرگترین برند قفل ساز و سخت افزار یکی از مطمئن ترین برندهای قفل درب می باشد که با رعایت استانداردهای امنیتی حرف اول و آخر را در تامین امنیت می زند. در مورد بهترین قفل های دیجیتال می توان گفت که از محبوب ترین قفل ها به مدل های YDM3168، YDM4109 و Vulcan-FR اشاره کرد.

قفل دیجیتال سامسونگ

سامسونگ به لطف چندین سال تجربه در تولید وسایل الکترونیکی، قفل هایی تولید کرده است که علاوه بر طراحی منحصر به فرد، دارای سیستم های امنیتی بسیار پیشرفته ای هستند. از ویژگی های بارز این نوع دستگیره هوشمند می توان به قفل کودک، هشدار رویداد امنیتی، دوبار ورود رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت، حفظ حریم خصوصی و ... اشاره کرد. بنابراین قفل دیجیتال سامسونگ که دارای استانداردهای جهانی است امنیت درب ساختمان را افزایش می دهد. در مورد بهترین قفل های الکترونیکی سامسونگ می توان گفت که محبوب ترین قفل سامسونگ مدل DP728 و کاربردی ترین و عالی ترین قفل هوشمند سامسونگ DR719 و پس از آن DP808 است.

بهترین کار برای جلوگیری از سرقت منزل

قفل دیجیتال هوشمند بهترین راه برای ایجاد آرامش، امنیت و آسایش برای خانه و خانواده است زیرا دارای یک سری ویژگی ها و قابلیت های خاص و ویژه است که تحت هیچ شرایطی توسط سارقان باز و یا شکسته نمی شود و قابل نصب و تعمیر قفل دیجیتال می باشد. استفاده بسیار ساده و آسان است .

برخی از ویژگی های قفل دیجیتال عبارتند از:

  • قفل هوشمند آسان برای استفاده

ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که قفل های دیجیتال هوشمند درب چقدر راحت هستند. این کار زمان ورود به خانه ها را با لمس یک دکمه، ضربه زدن روی کارت یا از طریق تلفن هوشمند کاهش می دهد.

  • زیبایی و ظرافت قفل های دیجیتال

قفل دیجیتالی درب نه تنها راحت است بلکه ظاهری شیک و مدرن به شما می دهد. این قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که با هر دکور و سبکی در جهان مطابقت داشته باشد. اگر پروژه کوچکی برای خانه یا چشم انداز خود دارید، قفل های هوشمند دیجیتالی درب عالی هستند.

  • کنترل ورود و خروج با دستگیره هوشمند

با استفاده از قفل دیجیتال به راحتی می توانید ورود و خروج را مدیریت کنید مثلا با استفاده از کدهای خاص برای افراد مختلف و همچنین با استفاده از مانیتورینگ شبکه هم اکنون می توانید ورود و خروج افراد را در گوشی هوشمند خود مشاهده کنید.

  • خانه خود را با گوشی هوشمند خود قفل کنید

فرض کنید در رختخواب هستید و فراموش کرده اید که در را قفل کنید با یک حرکت ساده می توانید در را از طریق گوشی هوشمند خود ببندید. یکی از مهم ترین مزیت های قفل هوشمند که می تواند دلیل گرفتن قفل هوشمند باشد همین ریموت کنترل و دسترسی به قفل دیجیتال می باشد.

چگونه با قفل دیجیتال از دزدی خانه جلوگیری کنیم؟

دستگیره هوشمند چقدر ایمن است؟

هنگام استفاده از ابزارهای امنیتی، سارقان بیکار نمی نشینند و به دنبال راه های مختلف برای نفوذ هستند. اما ایمن سازی یک مکان با قفل های هوشمند و دیجیتالی، نفوذ دزدان را حتی غیرممکن می کند. در نتیجه این محصولات ایمنی و راحتی را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا قفل های دیجیتال به اندازه کافی ایمن هستند؟

برای یافتن پاسخ این سوال باید ساختار، مدل، عملکرد، مشخصات و قابلیت های محصول را به دقت بررسی کرد. مدل های مختلف قفل الکترونیکی با تکنولوژی پیشرفته، سیستم های هوشمند و پیچیده و ایمن و امکان دسترسی به روش های جدید مانند اثر انگشت، بلوتوث، سیستم و وای فای و موارد دیگر، مدیریت ورود و خروج و این موارد مناسب است و برای مسکونی، اداری، تجاری و غیره مناسب است. به طور کلی می توان گفت که قفل های هوشمند در مقایسه با سایر قفل های جدید و قدیمی از امنیت بالاتری برخوردار هستند، آمارها نشان می دهد که خانه هایی با سیستم های امنیتی هوشمند 300 تا 500 درصد ایمن تر از خانه های معمولی خواهند بود.

چگونه با قفل دیجیتال از دزدی خانه جلوگیری کنیم؟

نتیجه گیری

ایمن سازی هر مکان یکی از اولین اهدافی است که باید در نظر گرفته شود، به خصوص اگر در آن مکان هیچ سیستم امنیتی نصب نشده باشد. این محصولات با داشتن مواد بدنه قوی، ساخت آلیاژی بادوام و ویژگی هایی مانند سیستم های ضد سرقت، امنیت کافی را به شما می دهند. علاوه بر این، این قفل ها می توانند عملکرد جداگانه ای داشته باشند و مستقل از نرم افزار تلفن همراه کار کنند و یا با استفاده از یک نرم افزار موبایل به سیستم واحد خانه هوشمند متصل شده و با سایر قسمت های خانه کنترل شوند. امروزه دستگیره های هوشمند یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین ابزارها در زمینه هوشمندی هستند که با توجه به ویژگی ها و فواید فراوانی که دارند به قلب افراد راه یافته اند. با این حال، برای کارشناسان امنیتی بیشتر، استفاده از وسایل دیگری مانند دستگیره درب دیجیتال، درب های ضد سرقت، چشمی دیجیتال و دوربین های مدار بسته را توصیه می کنیم.

کد خبر 648866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.