مصدومیت‌ها دلیل اصلی از دست رفتن قهرمانی سریک / سال سخت و پرچالشی گذشت!

«در سال‌های اخیر لیگ والیبال زنان پیشرفت بسیار زیادی داشته است و حتی پیش‌بینی قهرمان مسابقات نیز بسیار سخت شده است. سال گذشته نیز حتی تا لحظه آخر کسی تصور نمی‌کرد که باریج اسانس بتواند قهرمان شود و در لیگ امسال نیز رقابت بسیار نزدیک بود».

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر والیبال زنان ایران در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و در سال جاری نیز این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شد. ستاره‌های متعددی در تیم‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند و دست آخر دو تیم پیکان و سریک موفق شدند به فینال رقابت‌ها راه یابند.

تیم سریک که پیش از رسیدن به دیدار نهایی ماراتن سختی را برابر سایپا برنده شده بود، در دیدار برابر پیکان نیز نمایش خوبی داشت اما در نهایت نماینده تهران با نتیجه سه بر صفر قهرمان لیگ شد. کسب عنوان نایب‌قهرمانی برای سریک، تیم والیبال سردار آزمون که قرار نیست سال آینده در لیگ حضور داشته باشد، در شرایطی به دست آمد که بدون تردید، زهرا کریمی همچون فصل قبل یکی از ستاره‌های لیگ بود و تأثیر بسیار زیادی در رسیدن تیمش به دیدار نهایی داشت.

زهرا کریمی، والیبالیست سریک گنبد در گفت‌وگو با ایمنا درباره لیگ والیبال زنان ایران در سالی که گذشت، تیم والیبال سریک و تیم ملی صحبت کرده است:

مصدومیت، بدشانسی ما در دیدار فینال لیگ بود

پیکان تیم مقتدر و خوبی است و از ابتدای این فصل نیز به همراه سریک مدعی قهرمانی بود. هر دو تیم فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و عملکرد بسیار خوبی داشتند اما وقتی دیدار فینال به صورت تک‌بازی انجام می‌شود، همه چیز به همان روز و اتفاقات همان مسابقه برمی‌گردد. پیکان عملکرد خوبی در دیدار نهایی داشت.

البته پیش از دیدار فینال بدشانسی نیز سراغ ما آمد و دو تن از بازیکنان اصلی ما در مسابقه حضور نداشتند و مصدومیت باعث شد تا حتی یکی از آن‌ها در دیدار پلی‌آف نیز بازی نکند. حتی یک بازیکن از تیم ما در فینال با آسیب‌دیدگی در زمین حاضر شد. به هر حال تیم پیکان نمایش خوبی داشت و توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

پخش زنده بازی‌ها اتفاق بسیار مثبتی برای لیگ والیبال

پخش زنده مسابقات والیبال بانوان هم از نظر جذب اسپانسر و هم از جوانب دیگر اتفاق بسیار خوبی بود. خانواده و دوستانمان که از ما دور هستند همیشه پیگیر نتایج مسابقات بوده و علاقه داشتند که بتوانند بازی‌ها را تماشا کنند. ما چندین ماه را دور از خانواده سپری می‌کنیم و پخش زنده دیدارها کمک زیادی کرد تا آن‌ها نیز بتوانند بازی‌ها را بهتر دنبال کنند و به نوعی در مسیر مسابقات کنار ما باشند.

از نظر جذب حامیان مالی نیز از زمانی که این اتفاق برای والیبال زنان افتاد، این رشته ورزشی بسیار بیشتر دیده شد و حتی می‌توان انتظار داشت که افراد بیشتری در ادامه از لیگ حمایت کنند.

مصدومیت‌ها دلیل اصلی از دست رفتن قهرمانی سریک/ سال سخت و پرچالشی گذشت!

خانواده آزمون در تیم‌داری سریک عالی بودند

تیم سریک سال آینده قرار نیست در لیگ حضور داشته باشد و این خبر رسماً اعلام شد. با این حال سردار آزمون و خانواده‌اش در طول فصل از ما به بهترین شکل حمایت کردند و با وجود اینکه این تیم کاملاً خصوصی بود، اما تأمین امکانات و رسیدگی به امور و نیازهای بازیکنان و اعضای تیم به بهترین شکل ممکن انجام شد.

تیم‌داری از تیمی مانند سریک در ورزش بانوان نیاز بزرگی است که باید برطرف شود، امیدواریم که بیش از پیش شاهد حمایت‌های همه جانبه از ورزشکاران و فعالان والیبال زنان باشیم. امیدوار بودیم که تیم‌داری خانواده آزمون ادامه‌دار باشد اما متأسفانه این اتفاق فعلاً نیفتاده و امیدوارم در فصل بعدی دوباره بتوانیم شاهد بازگشتشان به لیگ باشیم.

نه من و نه سایر بازیکنان، هنوز مشخص نیست که سال آینده قرار است در کدام تیم بازی کنیم و تصمیم‌گیری در این رابطه زود است. شرایط تیم‌ها را زیر نظر داریم تا اینکه در ماه‌های آینده بتوانیم با توجه به پیشنهادات و شرایط تیم‌های مختلف انتخاب مناسبی انجام بدهیم.

هم‌تیمی‌هایم با قدرت از مصدومیت بازمی‌گردند

آسیب قطعاً یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای یک ورزشکار رقم بخورد و جدا از مشکلات بدنی که ایجاد می‌شود، مشکلات روحی و آمادگی روانی نیز دچار چالش می‌شود. مخصوصاً در ابتدا کنار آمدن با دوری از میادین برای بازیکنان سخت است.

با این حال زمانی که ورزشکارها وارد دوره درمانی می‌شوند، رویکرد بهتری پیدا می‌کنند و خود را برای بازگشت به زمین نیز آماده می‌کنند. مطمئنم الهه پورصالح و مهسا صابری نیز می‌توانند پس از سپری کردن دوران مصدومیت با قدرت به میادین بازگردند و دوباره فصل خوبی را پشت سر بگذارند.

من هم مثل همه برای پیشرفت تیم ملی تلاش می‌کنم

در حال حاضر اردوی مشترک تیم ملی با باشگاه پیکان که برای جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌شود در حال برگزاری است و ۲۱ تا ۲۵ بازیکن در این اردو حضور دارند. این تعداد پس از حضور پیکان در جام باشگاه‌های آسیا تغییر نیز خواهد کرد. شرایط تیم ملی رو به پیشرفت است و همه برای این مهم تلاش می‌کنند.

قطعاً هر کسی امیدوار است و تلاش می‌کند که در مسابقات حضور داشته باشد و به تیم ملی دعوت شود. من هم مانند بقیه برای پیشرفت تیم ملی تلاش می‌کنم و امیدوارم که در نهایت تیم ملی کشورمان بتواند نتیجه‌ای که لایق آن است را کسب کند.

مصدومیت‌ها دلیل اصلی از دست رفتن قهرمانی سریک/ سال سخت و پرچالشی گذشت!

اختلاف لیگ والیبال زنان و آقایان کمتر شده

در سال‌های اخیر لیگ والیبال زنان پیشرفت زیادی داشته و حتی پیش‌بینی قهرمان مسابقات نیز سخت شده است. سال گذشته حتی تا لحظه آخر کسی تصور نمی‌کرد که باریج اسانس بتواند قهرمان شود و در لیگ امسال نیز رقابت بسیار نزدیک بود. همین که بازی‌ها دیگر یک‌طرفه نیست و سطح رقابت بسیار بالاتر رفته نشان می‌دهد که چقدر لیگ ما رشد کرده است.

امیدواریم که حمایت‌ها از لیگ بیش از پیش شود و فدراسیون هم تمام تلاش خود را می‌کند تا فاصله بین لیگ زنان و مردان کمتر شود. جشن قهرمانی لیگ زنان نیز نشان داد که تلاش‌ها برای کم کردن این اختلاف بسیار جدی است و واقعاً مراسم اهدای جام لیگ زنان تفاوتی با لیگ مردان نداشت. باید بگویم که حمایت‌های فدراسیون در این رابطه انرژی بسیار زیادی به ما می‌بخشد.

همدلی، راز پشت سر گذاشتن چالش‌های سال گذشته بود

سال سخت و پرچالشی را پشت سر گذاشتم و به شخصه با همدلی تیمی درک کردم که چطور باید در سختی‌ها کنار هم باشیم. حمایت‌ها در تیم بسیار خوب بود و شاید همین موضوع باعث شد که بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. همچنین امیدوارم که سال آینده والیبال زنان به چیزی که لایق آن است برسد. شاهد هستیم که فدراسیون، مربیان و بازیکنان همگی در تلاش هستند تا والیبال زنان پیشرفت کند و امیدوارم که این روند در سال‌های آتی نیز وجود داشته باشد.

گفت‌وگو از سجاد اسدی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 648772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.