کاربرد های تور ایمنی نجات

تور ایمنی نجات یا تور نجات یک وسیله مقاوم در برابر اجسام سنگین بوده و از آن‌ ها در ارتفاعات بلند حفاظت می‌ کند و باعث عدم سقوط می شود.

از زمان های گذشته تا به امروز بیش تر مهندسین به دنبال فراهم کردن محیطی ایمن برای کارگران هستند تا بتوانند از آن ها در برابر حوادث ناگوار حفاظت نمایند. همان طور که در کار های صنعتی به ویژه ساختمان سازی مشاهده می کنید، افراد برای کامل کردن کار نیاز دارند تا در ارتفاع بالایی مشغول به کار گردند، که این موضوع خطرات زیادی را برای شخص به دنبال خواهد داشت.

تور ایمنی چیست و چه ویژگی هایی دارد

تور ایمنی نجات یا همان تور نجات یک وسیله ایمنی بوده که در برابر سقوط اجسام سنگین و سبک که از شبکه های بافته شده تور بزرگ تر هستند محافظت می کند و این محصول بیش تر برای کار های ساختمانی در ارتفاع های بالا تولید می شود. همچنین این تور های نجات ویژگی های مهمی دارند که از جمله آن ها می توان به حفظ جان کارگران در ارتفاعات اشاره کرد. با توجه به این که کارگران مشغول به کار هستند و امکان داشته در لحظه ای دچار سرگیجه شده یا از خستگی از ارتفاعی به زمین برخورد کنند، در نتیجه استفاده از تور نجات در ساختمان سازی امری بسیار واجب خواهد بود.

تور نجات به چه معنا است

تور نجات می بایست با برخورداری از ویژگی مقاومت بالا، از سقوط افراد و اجسام از ارتفاع جلوگیری کند و همچنین در تولید آن تمام استاندارد های لازم به کار برده شود. تور های نجات اصولاً برای حفظ ایمنی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد های تور ایمنی نجات

مفهوم کلی تور نجات

تور نجات به این مفهوم بوده که جان افراد و همچنین ابزار را در هنگام سقوط از ارتفاع نجات می دهد و از به وجود آمدن خطرات ناگوار جلوگیری می کند. همان طور که بیان شده تور نجات از جان انسان محافظت خواهد کرد در نتیجه از مقاومت بالایی برخوردار است و این موضوع به استفاده از مواد اولیه مناسب در تولید آن اشاره می نماید. بنابراین باید در هنگام خرید تور ایمنی از استاندارد بودن مواد اولیه استفاده شده در تولید این تورها اطمینان حاصل کنید.

مواد اولیه ساخت تور نجات

با توجه به موارد بسیار زیاد استفاده از تور های نجات در کار های صنعتی، ممکن است مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن متفاوت باشند، به گونه ای که بیش تر تولید کنندگان بر اساس نوع کار صنعتی، مواد مختلفی را در تولید تور نجات مورد استفاده می دهند؛ اما به طور کلی برای تهیه تور نجات از موادی به نام پلی پروپیلن استفاده می شود.

کاربرد های تور ایمنی نجات

این مواد دارای سختی پایین هستند؛ اما فشار بسیار زیادی دارند. این موضوع باعث می شود تا پس از وارد شدن ضربه به تور و ایجاد فرو رفتگی در آن، تور به حالت اولیه خود باز گردد و مشکلی اعم از پارگی یا خراب شدن برای آن ایجاد نشود. پلی پروپیلن در صنایع هوا فضا و وسیله های کنترل رادیویی کاربرد فراوانی داشته، زیرا این مواد دارای قدرت جذب فشار بالایی هستند.

دلیل استفاده پلی پروپیلن در تولید تور ایمنی نجات

این ماده باعث شده تا تور نجات مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و در هنگامی که افراد یا اجسام از ارتفاع زیادی سقوط می کنند، بتواند به طور کاملاً ایمن از سقوط جلوگیری نموده و به نوعی سقوط را خنثی نماید و از شدت آسیب دیدگی به فرد یا جسم بکاهد. همچنین این ماده سبب می گردد تا دیگر سقوط منجر به اتفاق ناگواری نشده و دیگر مشکلی برای افراد به وجود نیاید.

به چه نکاتی قبل از خرید تور نجات باید توجه کرد؟

لازم است پیش از اقدام به خرید تور نجات، اطلاعاتی در رابطه با انواع این تور ها کسب کنید. همچنین این موضوع نیز اهمیت داشته که در هر نوع تور نجات چه موادی مورد استفاده قرار می گیرند. با کسب این اطلاعات به طور کلی در خواهید یافت که چه نوع تور نجاتی را باید تهیه نمایید و این امکان برای شما فراهم می گردد تا به صورت حدودی از میزان هزینه آگاه شوید. البته در هنگام خرید مشاوران و کارشناسان فروش شما را به طور کامل راهنمایی می کنند و به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

تور ایمنی نجات جزو تجهیزات ایمنی مورد استفاده شده در ساختمان می باشد.

کاربرد های تور ایمنی نجات

کلام آخر

با توجه به حجم بالای ساختمان سازی در تمامی شهر ها، لازم است پیش از آغاز به کار، محیط ایمان سازی شود تا خطری جان کسی را تهدید نکند. در همین راستا می توان از نصب تور ایمنی نجات برای ایمن کردن محیط کار استفاده نمود. یکی از دغدغه های اصلی مدیران هر پروژه‌ای ایمن سازی محیط کار برای کارگران و عابران پیاده است، زیرا آن ها بنابر آیین نامه ای که توسط وزارت کار وضع شده به سبب بروز هر نوع مشکل و اختلالی در روند کار باید پاسخ گو باشند.

کد خبر 648718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.