استفاده از ماسک در صورت داشتن علائم سرماخوردگی الزامی است

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی استفاده از ماسک الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی احمدی؛ رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری امروز _شنبه بیست‌وهفتم اسفندماه_ در نشست اطلاع‌رسانی کرونا با اشاره به هشدار جدی مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا، اظهار کرد: مردم مراقب سلامتی خود باشند و به آسانی آن را به خطر نیاندازید؛ چراکه کرونا همچنان در کمین است.

وی افزود: پس از سه سال تجربه تلخ زندگی با این ویروس منحوس، همواره باید موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. با اقداماتی ساده مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در تجمعات و فضای سربسته و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی مناسب می‌توان از ابتلاء به بیماری کرونا پیشگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه واکسیناسیون بر علیه کرونا همچنان در حال انجام است، گفت: تهویه مناسب محل زندگی، کار و کلاس درس باید در دستور کار همه افراد قرار گیرد و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، استفاده از ماسک الزامی است.

وی اضافه کرد: سالمندان و بیماران مزمن در تماس با سایر افراد جوانب احتیاط را رعایت کنند و اجتناب از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک نیز در دستور کار قرار گیرد. در صورت داشتن مشکل جدی به پزشک مراجعه شود و از تردد و مراجعات بی‌مورد به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجتناب شود؛

احمدی تصریح کرد: استراحت بیماران و جداسازی وی از سایر افراد تا بهبودی کامل، ساده‌انگاری نداشتن و غفلت نکردن از کرونا از سایر توصیه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد. در صورت رعایت بهداشت فردی و تنفسی، نباید دچار استرس و اضطراب شد چراکه با رعایت این موارد، کرونا قابل پیشگیری است.

تشدید نظارت‌های بهداشتی در نوروز ۱۴۰۲

بهمن بنایی؛ مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: در آستانه سال ۱۴۰۲ طرح بسیج سلامت نوروزی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و مانور بسیج سلامت نوروزی در استقبال از بهار ۱۴۰۲ به منظور تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اقلام خوراکی شب عید، سامانه‌های آب‌رسان و بازارهای روز انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح بیش از ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب ۱۸ تیم در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل نظارت‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و این طرح تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با اجرای طرح سلامت رمضان از چهار فروردین ۱۴۰۲ نظارت‌های بهداشتی تشدید خواهد شد و واحدهای متخلف بهداشتی از سوی تعزیرات حکومتی به صورت نقدی جریمه می‌شوند یا با نصب بنر و پلمپ مواجه خواهند شد. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موارد را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۹۰ گزارش کنند.

کد خبر 648717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.