آیا کانسلو می‌تواند در لیگ قهرمانان برابر سیتی بازی کند؟ 

مدافع پرتغالی سابق منچسترسیتی که در میانه فصل راهی بایرن مونیخ شد، اکنون می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم سابقش قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، ژائو کانسلو، بازیکن قرضی تیم بایرن مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند برابر تیم سابق خود به میدان برود و شاید منچسترسیتی بابت قرض دادن او پشیمان شود!

مدافع کناری ۲۸ ساله پس از اینکه جایگاه خود را در ترکیب اصلی پپ گواردیولا از دست داد در آخرین روز نقل و انتقالات ژانویه به آلیانز آرنا رفت. کانسلو اوایل این فصل به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار تیم گواردیولا در نظر گرفته می‌شد و تمام ۱۴ بازی سیتی در لیگ برتر را قبل از جام جهانی شروع کرد همچنین در هر شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت.

با این حال، ملی پوش پرتغالی پس از جام جهانی از چشم سرمربی کاتالان افتاد و در ۱۰ مسابقه تنها سه بار در ترکیب تیمش قرار گرفت. به مرور او تبدیل به بازیکن تعویضی منچسترسیتی شد و همین موضوع اختلاف را بین او و پپ به وجود آورد.

گواردیولا از زمان جام جهانی در قطر، بارها از نیتن آکه در پست دفاع چپ استفاده کرده است، در حالی که ظهور ریکو لوئیس، ستاره نوجوان آکادمی نیز باعث شد که کانسلو بیش از پیش روی نیمکت بنشیند.

به این ترتیب کانسلو تصمیم به جدایی از سیتی گرفت و در میانه فصل راهی بایرن مونیخ شد. کانسلو از آن زمان تاکنون هشت بار برای بایرن در تمام رقابت‌ها به میدان رفته است.

قرعه‌کشی روز جمعه مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم یولیان ناگلزمن را برابر پپ گواردیولا قرار داد و به این ترتیب علی‌رغم پیوستن کانسلو به بایرن به صورت قرضی از من سیتی در ژانویه، این بازیکن می‌تواند برای تیم فعلی خود در لیگ قهرمانان بازی کند و قوانین یوفا مانعی برای حضور بازیکن قرضی در دیدار برابر تیم اصلی قرار نداده است.

نکته جالب توجه این است که در لیگ برتر انگلیس قانون کاملاً متفاوت نوشته شده است و اگر چنین شرایطی در لیگ داخلی جزیره پیش می‌آمد، کانسلو نمی‌توانست برای تیمش به میدان برود. البته در مورد لیگ قهرمانان اروپا نیز تیم‌ها می‌توانند در مورد بندهایی مذاکره کنند تا مانع از رویارویی یک بازیکن با باشگاه مادر خود شوند، اما منچسترسیتی تصمیم نگرفته است چنین توافقی را در قرارداد قرضی کانسلو به بایرن در ژانویه درج کند.

منچسترسیتی پیش از این توسط یکی از بازیکنان قرض داده شده خود مجازات شده است. پاتریک رابرتز، بازیکن قرضی سیتی که در سلتیک بازی می‌کرد در شب تساوی یک بر یک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ گلزنی کرد.

از سوی دیگر بایرن مونیخ نیز خاطره خوبی از این وضعیت دارد. پیش از این فیلیپ کوتینیو دو بار به عنوان بازیکن تعویضی مقابل بارسلونا در پیروزی هشت بر دو مونیخی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰-۲۰۱۹ گلزنی کرد.

چهار سال قبل از آن، کینگزلی کومان در وقت‌های اضافه برای بایرن مونیخ گلزنی کرد تا این تیم در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس را با نتیجه چهار بر دو شکست دهد.

کد خبر 648689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.