نظرسنجی مستقل از مسافران نوروزی در پایانه‌های اصفهان

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در پایانه‌های مسافربری این کلان‌شهر با توجه به جریان گردشگری و برای داشتن اطلاعات بیشتر، نظرسنجی مستقلی از مسافران نوروزی خواهیم داشت.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته فرایند نظرسنجی از مسافران نوروزی انجام می‌شود که هدف از انجام آن، این است که اگر اشکالی در روند خدمت‌رسانی وجود دارد، متوجه آن شویم و بتوانیم خدمات بهتری را برای مسافران محیا کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فرایند نظرسنجی و ارزیابی از مسافران نوروزی اصفهان یک فرایند سابقه‌دار است و به‌غیر از دوران شیوع کرونا، به‌صورت مستمر انجام شده است، اطلاعات پرسشنامه‌ای خوبی داریم که به‌نوعی تکامل پیدا کرده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم از مسافران اطلاعاتی همچون برنامه‌ریزی سفر، مبدا ورودی شهر، منبع اطلاعاتی که از اصفهان به دست آوردند، وضعیت اقتصادی، زمان و نوع مکان اقامت و اماکن مورد توجه جهت بازدید را دریافت کنیم که تمام این موارد می‌تواند برای برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات مسافران، اصفهان را که حدود ۲۲۰ اثر ثبت شده ملی است، به‌عنوان یک موزه‌شهر می‌شناسند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی صحیح‌تر در حوزه گردشگری و اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و دقیق‌تر، از جمله مزایای نظرسنجی از مسافران است تا طول اقامت گردشگران در اصفهان را بیشتر و به اقتصاد شهر کمک کنیم.

اعتصامی تاکید کرد: فرایند نظرسنجی و ارزیابی مسافران، در کمپ گردشگری باغ فدک، میدان امام خمینی (ره)، چهارباغ عباسی، پارک کوهستانی صفه، مجموعه ناژوان و دیگر مراکز تفریحی همچون باغ گل‌ها انجام می‌شود که نظرسنجی‌ها توزیع شده است و طی روزهای مختلف نمونه‌گیری می‌شود تا از لحاظ علمی نیز بتوان به آن اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مجموعه گردشگری ناژوان بیشتر مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد، نظرسنجی خاص دارد، اضافه کرد: در پایانه‌های مسافربری نیز با توجه به جریان گردشگری و برای داشتن اطلاعات بیشتر، نظرسنجی مستقلی خواهیم داشت.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم اطلاعات دریافت شده از مسافران، در برنامه‌ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد، افزود: تیم آمارگر و پرسشگر این کمیته متغیر است و حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از سوی جهاد دانشگاهی با ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان همکاری می‌کنند و از سوی کمیته آمار نیز حدود چهار نفر برای مباحث نظارت و راهبری پروژه در نظر گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به رونمایی آپ «اصفهان من» به عنوان آپ جامع خدمات شهروندی و گردشگری افزود: نظرسنجی‌های عنوان شده روی این اپلیکیشن نیز بارگذاری شده است و گردشگران می‌توانند از طریق آپ «اصفهان من» که از آدرس app.isfahan.ir قابل دسترس است فرم‌های نظرسنجی را تکمیل و ما را در بهبود خدمات یاری کنند.

کد خبر 648576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.