فیفا آماده تغییرات بنیادی در فرمت جام جهانی۲۰۲۶

در بسته‌ خبری ورزش این هفته ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* نخستین دوره رقابت‌های بین المللی نوروز بانوان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس جمهور، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش، سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، آرش فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، سینا کلهر معاون ورزش همگانی، برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش افتتاح شد.

* مجتبی توتونی سرمربی تیم دسته یکی ون پارس اصفهان پس از پیروزی ۴ بر صفر تیمش مقابل سایپا با ادبیات تندی علیه باشگاه صحبت کرد و از هدایت تیم کنار کشید. توتونی: چون مترسک هستیم، استعفا می‌دهم.

* ناصر رسولی مسئول سازمان تیم‌های ملی تیراندازی با تفنگ گفت: با توجه شرایط ارزی موجود در کشور منابع مالی مورد نظر فدراسیون تأمین نشد و اعزام تیراندازان به هند لغو شد.

* طبق آمار بارسلونا با میانگین حضور ۸۵ هزار تماشاگر در هر بازی به محبوب‌ترین تیم سال اروپا تبدیل شد. دورتموند با میانگین ۷۸ هزار تماشاگر در بازی‌های خانگی در رده دوم ایستاد.

* مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال دختر آسیا از دهم تا هفدهم تیرماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی چین برگزار خواهد شد و فاطمه شعبان خمسه نخستین اردوی انتخابی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران را از روز شنبه بیستم اسفند آغاز کرد تا پس از برگزاری سه اردوی سه روزه انتخابی به نفرات اردوی آماده‌سازی نزدیک شود.

* در پایان مهلت ثبت نام نامزدها برای کسب میزبانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۴، پنج کشور شامل آلبانی، ارمنستان، بحرین، پرو و ونزوئلا برای برگزاری این مسابقات کاندید شدند.

* پس از منتفی شدن انتخاب فلیکس سانچز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان، در نهایت پس از تماس‌های مهدی تاج با مدیران باشگاه گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی این مربی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا پس از خداحافظی با این تیم که به سبب حذف در جام ملت‌های ۲۰۰۷ رقم خورد، این مربی بار دیگر به تیم ملی بازگردد.

* طی حکمی از سوی غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، کمال جوانمرد، سرپرست دبیر اجرایی این کمیته به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ منصوب شد.

* پس از استعفای سعید علی حسینی و بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری، فدراسیون، سرانجام سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب و هدایت پولادمردان به نواب نصیرشلال سپرده شد.

* مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو برگزار شد و آرش میراسماعیلی برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس فدراسیون جودو انتخاب شد.

* گری لینه‌کر مجری مشهور برنامه فوتبالی Match of the Day شبکه بی‌بی‌سی که پس از انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی لندن از این برنامه کنار گذاشته بود، پس از عذرخواهی شبکه دولتی انگلیس، به کار بازخواهد گشت.

* مجمع عمومی انتخاباتی ریاست فدراسیون کاراته در کمیته ملی المپیک برگزار شد. اعضای حاضر در این مجمع ۴۴ نفر بودند که در پایان رأی گیری و از میان ۴۴ رأی مأخوذه، طباطبایی با کسب ۴۳ رأی رئیس فدراسیون کاراته شد.

* فدراسیون تیروکمان برای اعزام تیم‌ملی تیروکمان ایران به مسابقات کاپ آسیا، نیازمند ۲ میلیارد تومان بودجه بود، اما به دلیل کمبود منابع مالی قادر به اعزام ملی‌پوشان نشد.

* نظر به گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای مدافع حرم و شهید بزرگوار محسن حججی، کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو به عنوان کاروان "شهید حججی" نام‌گذاری شد.

* قهرمان سرشناس پرش ارتفاع جهان و خالق روش پریدن فاسبری فلاپ در سن ۷۶ سالگی بر اثر ابتلاء به بیماری لنفوم در گذشت.

* جام جهانی ۲۰۲۶ برای اولین بار قرار است از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش پیدا کند. به همین خاطر فیفا آماده تغییرات بنیادی در فرمت برگزاری مسابقات جام جهانی است.

* یک دوره کلاس مربگیری کشتی در کشور تایلند برگزار می‌شود که کمیل قاسمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی کشتی آزاد، از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مدرس در این کلاس حضور خواهد داشت.

* زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره سوئدی، در ۴۱ سالگی دوباره به تیم ملی کشورش دعوت شده است. او که پس از سپری کردن یک مصدومیت طولانی‌مدت به میادین برگشته، به زودی در بازی‌های ملی ماه مارس ۲۰۲۳ برای سوئد به میدان خواهد رفت.

* کلود سیمونه که تیم ملی فرانسه در دوران او اولین قهرمانی خود در جام جهانی سال ۱۹۹۸ را تجربه کرده بود در سن ۹۲ سالگی گذشت.

مسابقات اسکیت سرعت روی یخ قهرمانی جهان در روزهای پایانی اسفند سال جاری به میزبانی هلند برگزار شد که حسین حیدری از ایران در این مسابقات حضور داشت.

* فیفا اعلام کرده بود که امارات به‌عنوان میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۳ انتخاب شده است و حالا مشخص شد که این مسابقات از بیست و پنجم آبان تا پنجم آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

* در حالی که قرار بود امروز (جمعه) دختران کمتر از ۱۴ سال کشورمان به کوچینگ مالزی جهت حضور در مرحله مقدماتی جهانی منطقه آسیا و اقیانوسیه اعزام و به مصاف رقبای خود بروند، به دلیل برخی مشکلات و البته مسائل مالی، این اعزام لغو شد.

* کنگره فیفا دیروز پنجشنبه به میزبانی رواندا برگزار شد و طبق پیش بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، «جیانی اینفانتیو» به عنوان تنها نامزد ریاست توانست برای چهار سال دیگر این مسئولیت را برعهده داشته باشد.

* ماجرای بدهی استقلال به آندره‌آ استراماچونی، ختم به خیر شد و حالا خبر رسیده مطالبات سرمربی اسبق آبی‌ها توسط وزارت ورزش قطر پرداخت شده است.

* بازی چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان بین تیم‌های تیروژ حیات کردستان و شهرداری گرگان برگزار شد که تیروژ حیات کردستان در لحظات پایانی بازی فینال چهارم با نتیجه ۶۵ بر ۶۳ شهرداری گرگان را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

* تیم ملی فوتبال نوجوانان که خود را برای مسابقات دور اول قهرمانی زیر ۱۷ سال آسیا که اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در اردن برگزار می‌شود، آماده می‌کند در تورنمنت نوجوانان کافا -۲۰۲۳ حضور یافت. این تیم با کسب دو پیروزی برابر تیم‌های تاجیکستان و قرقیزستان و شکست برابر ازبکستان به مقام نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

کد خبر 648400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.