بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

بهترین آکواریوم‌های جهان شامل آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی، آکواریوم کایوکان اوساکای ژاپن، آکواریم سیدنی استرالیا و آکواریوم خلیج مونتری کالیفرنیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان، شگفتی‌های دنیای زیر آب را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را با دنیایی دیگر آشنا می‌کند. در این مکان‌های آرامش بخش، انواع کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها، پنگوئن‌ها و ماهی‌های رنگارنگ، خودنمایی می‌کنند و هیچ پایانی برای مشاهده موجودات شگفت‌انگیز زیر آبی وجود ندارد. این تونل‌های شیشه‌ای عظیم، واقعاً مسحورکننده است و بازدیدکنندگان برای تجربه جادویی زیبایی‌های آن نیازی به خیس شدن و رفتن به اعماق آب ندارند. آن‌ها می‌توانند به دریاهای اطراف جزیره اوکیناوا، سواحل کالیفرنیا و حتی دیواره مرجانی استرالیا سفر کنند، به کوسه‌ماهی‌ها غذا بدهند و با پنگوئن‌ها به خواب بروند. در ادامه شما را با بهترین آکواریوم‌های جهان و شگفتی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم:

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، امارات متحده عربی

شهر دبی میزبان یکی از بهترین آکواریوم‌های جهان و پربازدیدترین مکان‌های امارات متحده عربی است. این مکان شگفت‌انگیز در مرکز خرید دبی مال واقع شده است و شامل بیش از ۴۰۰ کوسه، سه نمایشگاه بزرگ زیست‌محیطی (ساحل سنگلاخی، اقیانوس زنده و جنگل بارانی) و یک تونل آکواریوم به طول ۴۸ متر است که ۱۱ متر زیر سطح آکواریوم قرار دارد. اگرچه آسمان‌خراش‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های مجللی در شهر دبی وجود دارد، جای تعجبی نیست که گردشگران زیادی از آکواریوم اصلی شهر استقبال کنند. در این مکان جادویی تجربه‌های هیجان‌انگیزی برای بازدیدکنندگان مانند ایستادن تا کمر در مخزن کوسه‌ها، رودررو شدن با سمورها، غذا دادن به گونه‌های دریایی مورد علاقه خود و حتی تجربه غواصی در دنیای زیر آب وجود دارد.

بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

آکواریوم کایوکان اوساکا، ژاپن

آکواریوم بزرگ کایوکان (Kaiyukan) اوساکا، یکی از بزرگ‌ترین و منحصربه‌فردترین جاذبه‌های حیات دریایی در جهان محسوب می‌شود. این مکان شگفت‌انگیز از نمایشگاه‌های جذاب متنوعی تشکیل شده است که گردشگران می‌توانند ساعت‌ها وقت خود را بدون حوصله سر رفتن در آنجا سپری کنند. آکواریوم کایوکان در یک شاهکار معماری قرار گرفته است و بهترین راه برای کشف آن، دنبال کردن رمپ طولانی و مارپیچ از طبقه هشتم تا طبقه چهارم است. به این ترتیب بازدیدکنندگان از سطح دریا به سمت کف اقیانوس حرکت می‌کنند و می‌توانند انواع موجودات، زندگی گیاهی و مرجانی را در طول مسیر خود مشاهده کنند. از جاذبه‌های این اکواریوم می‌توان به ۳۰ هزار گونه جانور دریایی شامل کوسه نهنگ‌ها، سمندرها و خرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی اشاره کرد.

بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

آکواریوم سیدنی، استرالیا

استرالیا، پناهگاهی برای حیات دریایی متنوع شامل دیوار بزرگ مرجانی و مکانی برای مشاهده جذاب‌ترین موجودات دریایی است. این آکواریوم هزاران گونه باورنکردنی زیر آبی از اره‌ماهی‌ها گرفته تا اسب‌های دریایی و پنگوئن‌ها را در خود جای داده است و در آن پایانی برای مشاهده موجودات خارق‌العاده وجود ندارد. از جاذبه‌های زندگی دریایی سیدنی می‌توان به پنگوئن‌های چشمک‌زن، خوک‌ها و حیوان عظیم‌الجثه‌ای به نام دوگونگ (Dugong) اشاره کرد که شبیه گاو دریایی و دارای دم چنگالی است.

بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

آکواریوم Aqua Planet Jeju ، کره جنوبی

بیش از ۴۸ هزار گونه دریایی در آکواریوم Aqua Planet Jeju وجود دارد. این مکان شگفت‌انگیز دارای پنج نمایشگاه بزرگ است که موجودات پنج اقیانوس جهان شامل قطب شمال، قطب جنوب، اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و هند را در خود جای می‌دهد. آکواریوم Aqua Planet Jeju که از آن با نام «پارک تفریحی» نیز یاد می‌شود، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در جزیره ججو (Jeju)، به ویژه برای افرادی است که اقیانوس را دوست دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر مشاهده انواع ماهی‌ها و موجودات زیرآبی، بعضی از آن‌ها را در یک مخزن به نام Touch Pool لمس کنند. مشاهده سمورها، نرم‌تنان، جلبک‌ها و خارپشت‌های دریایی از جاذبه‌های این آکواریوم شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

آکواریوم خلیج مونتری، کالیفرنیا

خلیج مونتری یکی از بهترین آکواریوم‌های جهان را در خود جای می‌دهد. در این مکان شگفت‌انگیز موجودات دریایی متنوعی از کوسه‌ماهی گرفته تا سمور دریایی، پنگوئن، ژله‌ماهی و اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام را می‌توان مشاهده کرد. همچنین در این مکان، نمایشگاه‌های بی‌نظیری مانند جنگل کلپ (Kelp Forest) برگزار می‌شود و بازدید از آکواریوم، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در ایالت کالیفرنیا انجام داد. گردشگران می‌توانند همه‌چیز را در مورد پناهگاه ملی دریایی خلیج مونتری بیاموزند و از موجودات متنوع آن شامل شقایق‌های سبز غول‌پیکر، ستاره‌های دریایی خفاشی شکل و کوسه‌های عجیب و غریب دیدن کنند.

بهترین آکواریوم‌های جهان + جذابیت‌های دنیای زیر آب

کد خبر 648344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.