طرح ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌های آن‌ها

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اجرای طرح ملاقات الکترونیکی مددجویان زندانی با خانواده‌های آنها از خدمات نوین قوه قضائیه برای تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم و رعایت کرامت انسانی زندانیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفندماه_ در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضا مبنی بر تکریم خانواده‌های زندانیان، اظهار کرد: اجرای طرح ملاقات الکترونیکی مددجویان زندانی با خانواده‌های آنان از خدمات نوین قوه قضائیه برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و رعایت کرامت انسانی زندانیان است.

وی تصریح کرد: بسط و گسترش طرح ملاقات الکترونیکی زندانیان ضمن آنکه موجب کاهش هزینه‌های رفت و آمد به زندان برای خانواده‌های زندانیان می‌شود از بروز برخی مشکلات امنیتی نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سال جدید، تقارن تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان ایجاب می‌کند تا مقامات قضائی نسبت به مقابله با پدیده روزه خواری نظارت ویژه‌ای اعمال دارند.

وی با اشاره به دستور اکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر مرخصی ندادن به مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در تعطیلات عید نوروز، خاطرنشان کرد: حفظ امنیت و آرامش اجتماعی خط قرمز دستگاه قضائی محسوب می‌شود، لذا با توجه به آنکه حضور خارج از زندان محکومان جرایم حرفه‌ای در ایام تعطیلات می‌تواند موجبات سلب آسایش مردم و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورد، لذا مقامات قضائی باید از اعطای مرخصی به این‌گونه مجرمان خودداری کنند.

بهرامی اظهار کرد: تعامل و ارتباط میان اعضای شوراهای اسلامی با دادگستری می‌تواند عامل مؤثری در احقاق حقوق مردم و آشنایی شهروندان با مسائل حقوقی و قضائی باشد و از این‌رو دادگستری استان آماده هرگونه همکاری برای برگزاری جلسات ویژه و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت اعضای شوراهای اسلامی استان است.

وی با بیان اینکه به همت مقامات قضائی استان چهارمحال و بختیاری ارفاقات قانونی جهت فراهم‌سازی زمینه آزادی زندانیان غیرعمد و واجد شرایط اختصاص یافته است، گفت: بی‌تردید بازگشت دوباره زندانیان مالی و غیرعمد به کانون خانواده اثرات مثبت و سازنده‌ای در جامعه به دنبال خواهد داشت و موجب پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای خانواده‌ها خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در جلسه کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری استان پیرامون موضوعاتی از قبیل نحوه اعطا مرخصی به زندانیان در ایام عید نوروز و بازگرداندن محکومان غایب به زندان بحث و تصمیم گیری شد؛ این جلسه در محل دفتر ریاست اداره‌کل دادگستری برگزار شد.

کد خبر 648287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.