گروه اصفهانی «کهن» در سرزمین ترکمن‌ها به روی صحنه می‌رود

خبرگزاری ایمنا: گروه اصفهانی موسیقی «کهن» به سرپرستی کامیار فانیان درادامه اجراهای موسیقی درشهرهای مختلف ایران این بار به گنبدکاووس می‌رود و در این کنسرت موسیقی ترکمن،عاشیقی آذربایجان،دوتارخراسان،تمبور گوران را اجرا می‌کند.

فانیان در رابطه با این کنسرت به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری ایمنا گفت: این اجرا با همنوازی خلیفه آقا مراد چاریف، بزرگ‌ترین نوازنده تارترکمنستان اجرا خواهد شد.همچنین عاشیق علی عسگر وظیفه خواه نوازنده قیز و آوازخوان آذربایجانی به تکنوازی موسیقی عاشیقی آذربایجان خواهند پرداخت.
وی در ادامه افزود: سه بخش دیگر این برنامه دوتار شرق خراسان، تمبور گوران و بداهه نوازی سه تار و تمبک خواهد بود که من به همراهی سجاد منصوری این بخش را اجرا خواهیم کرد.
فانیان تصریح نمود: در طی چندین سال سفر به نواحی مختلف ایران به تحقیق و پژوهش در موسیقی هر بخش و جمع‌آوری و یادگیری آن پرداخته‌ام و ساختار ادواری موسیقی نواحی مختلف را که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده مورد توجه قرار دادم و در این اجرا نیز موسیقی نواحی مختلف ایران را با همراهی بزرگترین نوازندگانشان خواهیم نواخت.
گروه کهن از سال ۱۳۸۶ تاکنون به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان، خوانندگی پارسا حسن‌دخت ، جاوید ابراهیم‌پور (نی)، سجاد منصوری (تنبک) و نبیل‌یوسف شریداوی (دف) به فعالیت خود ادامه می‌دهد. آخرین کنسرت این گروه ۲۲و۲۳تیرماه در شهر گنبدکاووس برگزار خواهد شد.
کد خبر 64826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.