در ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان چه گذشت؟

مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان استان اصفهان با عنوان "ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان" با حضور مدیران استانی، شهری و ورزشی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان اصفهان به‌مناسبت فرا رسیدن روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و برای پاسداشت ورزشکاران و قهرمانان استان اصفهان در سالی که سپری شد، مراسم تجلیل از این چهره‌های شاخص شهر فیروزه‌ای را با نام "ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان" در هتل پیروزی اصفهان با حضور مدیران ورزشی و شهری شهر اصفهان از جمله اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار، سیدرضا مرتضوی استاندار و مجتبی شاهمرادی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و جمعی از ورزشکاران مدال آور مسابقات جهانی و آسیایی اصفهان برگزار شد.

هدف‌مان این بود به ورزشکاران ثابت کنیم زحمات‌شان دیده می‌شود

در حاشیه این مراسم، ابتدا جواد محمدی اظهار کرد: امشب به پاس قدردانی از ورزشکاران که در یک سال اخیر باوجود همه سختی‌ها و کمبودها تلاش و افتخارآفرینی کردند، گردهمایی همراه با معاونت فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان تدارک دیدیم. در جمع ما قهرمانان آسیایی، جهانی، بازی‌های کشورهای اسلامی و رقابت‌های بین‌المللی حضور دارند، ۳۵۰ نفر از خانواده ورزش اصفهان در سالی که گذشت به تیم ملی دعوت شدند و باهمتی که در قالب ورزش تیمی و انفرادی داشتند، افتخارآفرینی کردند.

وی ادامه داد: علت اصلی گردهمایی این است که به ورزشکاران و افرادی که پشتوانه آن‌ها بودند اعلام کنیم، زحمات شما دیده می‌شود اگر چه از لحاظ مادی قابل جبران نباشد، اما به صورت معنوی به یاد شما هستیم.

کوره ورزش اصفهان مجدداً به‌خوبی گرم شده است

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان اصفهان اضافه کرد: حدود ۳۵۰ نفر از اصفهان به تیم ملی دعوت شدند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها مقام آوردند. در حوضه ورزش همگانی با همتی که شد تعداد قابل‌توجهی از مردم به ورزش روی آوردند. دوران پس از کرونا را طی کردیم و مجدداً کوره ورزش به‌خوبی گرم شده است.

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ چندصد هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در اصفهان داشتیم، تصریح کرد: حدود ۷۶ درصد رشد باشگاه‌ها را در این سال داشتیم که با دریافت پروانه رسمی فعالیت کردند. پروژه‌های قابل توجهی را افتتاح کردیم و با حمایت مسئولین وزارت ورزش‌وجوانان، استانداری و شهرداری امید بین جامعه ورزش بیشتر شد.

وی افزود: امیدواریم سال ۱۴۰۲ با افتخارآفرینی ورزشکاران اصفهانی همراه باشد، رویداد مهم آسیایی هانگژو را پیش‌رو داریم که امیدواریم نمایندگان کشورمان حضور پرافتخاری در این رقابت‌ها داشته باشند.

ورزشکاران شوق زندگی را در وطن زنده می‌کنند

در ادامه مراسم مجتبی شاهمرادی اظهار کرد: این مراسم را برگزار کردیم تا یک‌بار دیگر دست‌به‌دست هم دهیم و یادآور شویم طی سال اخیر چه اقداماتی برای اعتلای ورزش ایران انجام داده‌ایم و چه افتخارآفرینی‌هایی توسط ورزشکاران به‌دست آمده است.

معاون شهردار افزود: در مدیریت شهری وظیفه خود دانستیم برای دست‌بوس از ورزشکاران حاضر شویم و نشان دهیم تمام‌قد در خدمت قهرمانانی هستیم که برای مردم کشور و اصفهان افتخارآفرینی می‌کنند. شور و شوق زندگی و حس افتخار دوست‌داشتن وطن و شهر در دل همشهری‌ها توسط این ورزشکاران و قهرمانان زنده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بچه‌ها به شما ورزشکاران به‌عنوان الگو نگاه می‌کنند و آرزوی‌شان این است به‌جای شما باشند؛ ما نیز وظیفه خود می‌دانیم از شما تشکر کرده و تمام‌قد به احترام‌تان بایستیم و هرچه در توان داریم برای حمایت از شما به‌کار ببریم.

مجتبی شاهمرادی تصریح کرد: در کنار تمام این مسائل، دیدگاه و هدف ما این است هر شهروند اصفهانی یک ورزش را به‌طور مستمر انجام بدهد و فرزندان استعدادهای خودشان را کشف کنند. با کمک شهرداری اصفهان و مشارکت خوب با اداره‌کل ورزش‌وجوانان این اتفاقات رخ دهد. امیدوارم ورزشکاران نیز به‌ما در این مسیر کنند.

آماده‌ایم زیرساخت‌ها را برای پرورش قهرمانان آینده در اختیار ورزشکاران قرار دهیم

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که با واگذاری زیرساخت‌ها به قهرمانان، آن‌ها مانند تمام کشورهای دنیا آموزش‌هایی را اختیار بگیرند؛ تربیت نیرو و پرورش قهرمانان آینده دست ورزشکاران است. اگر تأمل کنید و خودتان یا دوستان‌تان برای این امر پیش‌قدم شوید زیرساخت‌ها کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت تا این امر محقق شود.

در ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان چه گذشت؟

معاون شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های شهری مانند زمین روباز و سالن چندمنظوره ماه‌به‌ماه در مناطق مختلف درحال پیشرفت است و شورای اسلامی به‌طور ویژه به فعالیت می‌پردازد. ورزشکاران باید ما را در این اقدامات ترغیب کنید و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم تا اسطوره‌های شهر را بیشتر به فرزندان و مردم بیش از پیش معرفی کنیم.

مجتبی شاهمرادی در پایان گفت: چهره‌ها و افتخارآفرینان زیادی در استان اصفهان وجود دارند و این تعدد بالا ما را غافلگیر می‌کند و باعث می‌شود کارمان سخت شود اما تلاش کرده‌ایم با تمام وجود از آن‌ها حمایت کنیم، چرا که باید چهره‌ها شناخته شوند و به‌دنبال آن، کمک کنیم مردم، ورزشکاران استان اصفهان که اسطوره‌ها و اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی هستند شناخته شوند. در نهایت امیدوارم این پاسداشت را از ما بپذیرید؛ ما به همفکری شما نیازمندیم تا در حوزه ورزش شهر اتفاقات جدیدی رقم بزنیم.

امروزه ورزش شامل ابعاد فرهنگی، سیاسیی، امنیتی و اجتماعی می‌شود

سیدرضا مرتضوی در حاشیه مراسم شبی با قهرمانان اظهار کرد: سلام عرض می‌کنم خدمت تمام قهرمانان خوب سرزمین جمهوری‌اسلامی و استان پرافتخار و قهرمان‌پرور اصفهان، امشب به مناسبت تجلیل از قهرمانان دیار زاینده‌رود. به‌همت اداره‌کل ورزش‌وجوانان مراسمی برگزار شد تا از کار فوق‌العاده‌ای که ورزشکاران در عرصه بین‌المللی انجام دادند تقدیر شود.

وی افزود: ورزش و امر رقابت یک نگاه سنتی نیست و امروزه شامل حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیت و اجتماعی می‌شود و امروزه دایره ورزش به خصوص ورزش قهرمانی امور بسیار گسترده‌تری را پوشش می‌دهد.

باید در ورزش قهرمانی نگاهی جدید شکل بگیرد

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت حوزه ورزش گفت: قطعاً حضور توانمند و مؤثر تر در این حوزه‌ها می‌تواند سبب پیشرفت جامعه شود و جامعه‌ای که قهرمانان و ظرفیت معرفی به سکوهای بین‌المللی بیشتری را درون خود جای دهد، اقتدار خود در جهان و عرصه بین‌المللی را افزایش داده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید در سیاست‌گذاری برای حوزه ورزش با نگاه جدیدی به ورزش قهرمانی پرداخته شود و این موضوع ریشه در یک شیوه متفاوت و متعالی‌تر در ورزش همگانی دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر این اتفاق در ورزش کشور رخ داده است و استان اصفهان نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف در حوزه‌های ورزشی پیشگام در جذب نگاه‌های جدید باشد.

با جذب استعدادها افتخارآفرینی را استمرار ببخشید

مرتضوی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به بضاعت شما ورزشکاران این امر تا حدودی در استان ما محقق شده است و بدون تردید بیش از این هم می‌تواند اتفاق بیفتد. در هر حال بنده وظیفه داشتم از بابت تقدیر و تشکر از قهرمانان استان در جمع شما حضور پیدا کنم و تقاضا می‌کنم این افتخاراتی که در سکوهای مختلف برای اصفهان و ایران به‌همراه آورده‌اید را با تربیت نسل‌های بعد و دعوت استعدادهای مرتبط استمرار ببخشید تا به‌امید خدا روزی از کشورهای سرآمد در مسابقات مهم همچون المپیک باشیم.

در ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان چه گذشت؟

همچنین محمدرضا ساکت در جمع خبرنگاران درخصوص این برنامه ویژه اظهار کرد: مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان اصفهان ثمره و محصول همه باشگاه‌های ورزشی استان است و ما نیز خوشحالیم که سپاهان سهم بزرگی بین این قهرمانان دارد. زیرا برخی از دختران و پسران شایسته اصفهان در قالب رشته‌های مختلف ورزشی در زیر مجموعه‌های سپاهان سازمان گرفته‌اند.

وی افزود: از اداره‌کل ورزش‌وجوانان سپاسگزارم که برگزاری این مراسم را در دستور کار خود قرار داد و حضور جناب استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر نشان دهنده اهمیت و توجه دولت ایران به ورزش در بین آحاد جامعه است.

برای ما تفاوت ندارد برابر کدام تیم بازی کنیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به اهمیت سه امتیاز دیدار طلایی‌پوشان و شاگردان گل‌محمدی اظهار کرد: دیدار با پرسپولیس همانند سایر بازی‌ها بود و باید از کادرفنی و هوادران خود تشکر کنیم و امیدوارم این روند قدرتمند را ادامه دهیم. در واقع این پازلی از فعالیت‌های ورزشی باشگاه به شمار می‌رفت و همانطور که آقای مورایس هم اشاره کردند تقابل با قرمزپوشان یک رقابت شبیه سایر مسابقات بود و در حال حاضر هم باید به روزهای آینده فکر کنیم.

محمدرضا ساکت در تشریح شکایت مدیران پرسپولیس تصریح کرد: همه رقابت‌های ما حساس هستند و این درک ما از بازی‌های پیش‌رو است. از نظر ما پرونده این تقابل بسته شده و درخصوص شکایت‌های تیم حریف صحبتی ندارم و اگرچه از نظام داوری گله‌مند هستم، اما اعتقاد دارم این اشتباهات برای همه وجود دارد و کیان داوری ما به طوری کلی سالم است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم و در حضور مدیران ارشد شهری و ورزشی استان اصفهان، از ورزشکارانی که طی یک‌سال اخیر در رقابت‌های آسیایی و جهانی صاحب عناوین برتر و مدال‌های رنگارنگ شدند تقدیر و تندیس‌هایی به‌یادگار به آن‌ها اهدا شد.

در ویژه‌برنامه شبی با قهرمانان چه گذشت؟

کد خبر 648238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.