اثرگذاری جشنواره خندستان در ارتقای ژانر تئاتر کمدی کشور

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه طی نظرسنجی که از برگزاری جشنواره خندستان صورت گرفت بالغ بر ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان از برگزاری جشنواره رضایت داشتند، گفت: این جشنواره توانست موج گسترده‌ای را در حوزه تئاتر کمدی کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز_چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه_ در آئین تجلیل از عوامل اجرایی پنجمین جشنواره تئاتر کمدی خندستان اظهار کرد: شهرداری اصفهان توانسته در برگزاری اتفاقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی پیش قدم باشد و رویدادها و اتفاقات قابل توجهی را در حوزه فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کند.

وی افزود: ما در شهرداری اصفهان به دنبال این هستیم که تعداد اتفاقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی را افزایش دهیم، زیرا معتقد هستیم شهر اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌های بالقوه در شهر اصفهان تئاتر کمدی است که از گذشته شهر اصفهان را به عنوان ژانر تئاتر کمدی کشور می‌شناسند بر همین اساس در شهرداری اصفهان تصمیم گرفته شد که جشنواره‌ای تئاتر کمدی با عنوان خندستان برگزار شود که خوشبختانه دوره پنجم این جشنواره توانست موج گسترده‌ای را در حوزه تئاتر کمدی کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به دنبال اضافه شدن جشنواره خندستان به تقویم رویدادهای کشور هستیم، گفت: ما در شهرداری اصفهان به دنبال این هستیم که مشاهده هنر تئاتر در سرانه مصرف خانوارهای شهر اصفهان اضافه شود که یکی از راهبردها و اقدامات برای محقق شدن این مهم برگزاری جشنواره خندستان است.

شاهمرادی اضافه کرد: بعد از برگزاری جشنواره خندستان از شهرداری‌های ۱۰ کلانشهر با من تماس گرفته و درباره این جشنواره و تأثیر مثبت آن در حوزه تئاتر کمدی بحث و تبادل نظر کردند، که این نشان می‌دهد جشنواره خندستان توانست در حوزه ارتقای ژانر تئاتر کمدی اثرگذار عمل کند.

وی گفت: طی نظر سنجی که از برگزاری جشنواره خندستان صورت گرفت بالغ بر ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره ابراز رضایت داشتند که این نشان می‌دهد خندستان توانسته جای خود را در حوزه ژانر تئاتر کمدی کشور باز کند و این امر بی‌شک با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صورت نمی‌گرفت.

کد خبر 648227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.