آخرین وضعیت بازارچه‌های جدید میوه و تره‌بار در اراک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به وضعیت بازارچه‌های جدید میوه و تره‌بار در این کلان‌شهر گفت: یکی از گلایه‌های شهروندان اراکی، گران بودن میوه نسبت به شهرهای همجوار و همتراز است که این گلایه ناشی از وجود شبکه‌های توزیع ناکارآمد میوه و تره‌بار است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه کشاورزی استان مرکزی همواره با مشکلاتی همچون وجود واسطه‌ها، زیاد بودن فاصله میان تولیدکننده و مصرف‌کننده و استفاده نکردن از روش‌های نوین در تولید و توزیع دست به گریبان است.

وی افزود: به همت و پیگیری‌های مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و تلاش همکاران شهرداری از سه بازارچه میوه و تره‌بار که پیش‌بینی شده بود، یک مورد آن به اتمام رسیده است و دو مورد دیگر نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد. این بازارچه‌ها هر کدام به مساحت تقریبی ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از سال آینده در شهرک پردیس ۲، انتهای جهانگیری و پارک شهر قابل بهره‌برداری خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف احداث این بازارچه‌ها، علاوه بر رفاه شهروندان، توسعه سرانه‌های خدماتی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های شورای ششم، تأمین زیرساخت‌های رفاه شهری و توسعه سرانه‌های خدماتی در محلات است که احداث بازارچه‌های میوه و تره‌بار یکی از برنامه‌های مهم برای رسیدن به این هدف است. البته ما با چالش‌هایی همچون نحوه واگذاری غرفه‌ها، اجاره‌بهای اماکن، نحوه تعیین قیمت محصولات و درجه‌بندی و سورت محصولات در بازارچه‌ها نیز مواجه هستیم.

خسروانی اضافه کرد: پیشنهاد ما در شورای اسلامی شهر این است که این بازارچه‌ها و سایر مراکز فروش میوه و تره‌بار شهرداری را به یک پیمانکار توانمند و با کرایه کم واگذار کنیم و در مقابل تعهد بگیریم که میوه را از سرشاخه تحویل بگیرد و با قیمت پایین‌تر از بازار به مردم بفروشد.

خسروانی گفت: معتقدم مهم‌تر از ساخت این بازارچه‌ها، نحوه بهره‌برداری از آن‌ها است که امیدوارم به راه‌حل منطقی دست پیدا کنیم، البته شورای اسلامی شهر پذیرایی پیشنهادهای شهروندان در این خصوص خواهد بود.

کد خبر 648150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.