کشتی‌گیر آمریکایی از WWE به المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌رود

کشتی‌گیر آمریکایی که در المپیک توکیو به مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم رسید و پس از آن با WWE قرارداد امضا کرد، اکنون می‌خواهد در المپیک ۲۰۲۴ برای کسب دومین مدال طلای خود تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از آنجا که جدال کشتی‌گیران سنگین‌وزن برای کسب مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم المپیک همیشه در تلاش هستند و حساسیت زیادی از این بابت وجود دارد؛ در بازی‌های المپیک توکیو نیز شرایط همین‌گونه بود و استیوسون که در آن زمان ۲۱ ساله بود، پس از پیروزی مقابل طاها آکگل ترک در بازی نیمه‌نهایی، در آخرین ثانیه‌های دیدار فینال به یک پیروزی دراماتیک را در برابر گنو پتریاشویلی از گرجستان رسید و مدال طلای بخش سنگین‌وزن المپیک را به‌دست آورد. استیوسون پس از بازی‌های المپیک توکیو، قراردادی چندساله و گران‌قیمت با WWE امضا کرد.

استیوسون در مصاحبه‌ای با رسانه MMAFighting گفت که قصد دارد در بازی‌های المپیک پاریس حضور داشته باشد و مدعی شد در حال حاضر در فرم بسیار خوبی قرار دارد و آماده است تا بتواند یک طلای دیگر در المپیک به‌دست بیاورد؛ استیوسون همچنین گفت می‌خواهد یکی از بهترین کشتی‌گیران آمریکایی در تمام دوران باشد و امیدوار است بتواند مدال‌های زیادی را مانند بروس بومگارتنر کسب کند و البته در عین حال می‌خواهد به اجرای نمایش‌های کشتی WWE ادامه دهد.

بروس بومگارتنر که استیوسون از وی به‌عنوان الگوی خود یاد کرده است اکنون ریاست فدراسیون کشتی آمریکا را برعهده دارد، در سنگین‌وزن، دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک از آن خود کرده همچنین ۹ مدال قهرمانی جهان از جمله سه طلا را به‌دست آورده است تا پرافتخارترین کشتی‌گیر سنگین‌وزن تاریخ آمریکا باشد.

استیوسون زمان بازگشت به تشک کشتی را مشخص نکرد، اما برای رسیدن به پاریس باید در مسابقات انتخابی سال آینده برای حضور در تیم المپیک آمریکا برنده شود. همچنین امیرحسین زارع که یک طلا و یک برنز جهانی را در کارنامه خود دارد، در دیدار نیمه‌نهایی المپیک توکیو ۶ بر ۳ به پتریاشویلی گرجستانی باخت و نتوانست به دیدار فینال المپیک برسد. بازگشت استیوسون آمریکایی رقابت برای کسب طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد در المپیک را سخت خواهد کرد و باید دید این بار چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. طاها آکگل ۳۲ ساله که پیش از این از تمایل خود برای حضور در المپیک سخن گفته بود در کنار پتریاشویلی ۲۸ ساله، امیرحسین زارع ۲۲ ساله و گیبل استیوسون ۲۲ ساله امیدهای اصلی طلای ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در پاریس خواهند بود. البته از امیررضا معصومی هم می‌توان به‌عنوان رقیب زارع برای پوشیدن دوبنده تیم ملی یاد کرد.

کد خبر 648071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.