رتبه ۲۶ چهارمحال‌وبختیاری در ساخت آزادراه

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: این استان با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، با این وجود شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست بررسی مشکلات اینترنت و مخابرات روستاهای شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستانی جایگاه شوراها را نادیده می‌گیرند و دغدغه آن‌ها را در نظر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه در سراسر استان چهارمحال‌وبختیاری باید بازوی قدرتمندی برای کمک به مسئولان باشند، افزود: اختلافات قومی و قبیله‌ای یکی از مشکلات اساسی این استان است و انتظار می‌رود شورای صلح و سازش به ریاست ائمه جمعه در شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری برای کمک به مراجع قضائی و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه هر مسئولی باید شرح وظایف خود را بداند و امید است با اضافه شدن نیروهای جدید شاهد شکوفایی این استان باشیم، تصریح کرد: امیدواریم ائمه جمعه با صراحت پیگیری مسائل مهم استان باشند.

باقری با تاکید بر لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی گفت: واگذاری بعضی اراضی ملی در شهرستان نادرست است، تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش برای احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده اما بلاتکلیف مانده است که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تکلیف آن را مشخص کنند و پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد به افراد دیگری واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، با این وجود شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح این استان هستیم، از این رو علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی به شهرها و روستاها اعمال شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی در راستای نحوه توزیع منابع مذکور و سهم اختصاصی به استان چهارمحال‌وبختیاری و نحوه هزینه‌کرد آن‌ها اعمال نشده است.

کد خبر 648059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.