فراهم کردن زمینه حفظ ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی وظیفه حکومت اسلامی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بهار و تابستان سختی پیش رو خواهیم داشت و اگر چه شمار افراد بی‌حجاب در مقابل اقیانوس وسیع ملت ایران بسیار ناچیز است، اما حکومت و نظام وظیفه دارد زمینه حفظ ارزش‌های اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: گزارش ارائه شده در صحن مجلس در این رابطه دو بخش داشته است؛ یک بخش آن تحلیل محتوایی و عملکرد دستگاه‌ها در این رابطه است که به صورت ریز مشخص شده است. بخش دوم هم پیشنهادهایی بود که به قوه قضائیه، قوه مجریه و دیگر نهادها ارائه شد.

وی افزود: بخش سوم پیشنهادهای عملی در موضوع حجاب و عفاف بود که به هیئت رئیسه مجلس یازدهم تقدیم شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره مؤثر بودن راهکارها در حوزه حجاب خاطرنشان کرد: اگر یک ارزیابی در حوزه نظارتی از مجالس ادوار گذشته داشته باشید، متوجه خواهید شد که در این بخش در حد انتظار وارد نشده‌ایم از همین‌رو تلاش شد برای رفع این نقصان موضوع نظارت مجلس جدی‌تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ساعت‌ها زمان صرف و گزارش دستگاه‌ها بررسی شد، افزود: گزارش وظیفه نظارتی مجلس است و باید وظیفه خود در این بخش را انجام دهد و برای هر دستگاه وظایفی را تعیین کند.

منتظری درباره ضرورت تعجیل برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در آستانه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سال آینده بهار و تابستان سختی پیش رو خواهیم داشت، اگر چه شمار افراد بی‌حجاب در مقابل اقیانوس وسیع ملت ایران بسیار ناچیز است، اما حکومت و نظام وظیفه دارد زمینه حفظ ارزش‌های اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مصونیت بخشی در هر حوزه به دو عنصر نیاز است. فرهنگ و قانون؛ مجلس در حوزه قانون کار تقنینی و نظارتی را بر عهده دارد و انتظار دارد دستگاه‌هایی مانند وزارت کشور که مسئولیت قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف را عهده‌دار است، امور مربوط به این بخش را پیگیری کنند. سهم و نقش نهادهای متولی در حوزه حجاب ایجابی، اقناعی و فرهنگ‌سازی است و باید در این بخش کارهای موثرتری انجام گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای که امروز با مدیریت وزارت کشور پیگیر قانون حجاب و عفاف هستند همه سازمان‌های تأثیرگذار و مسئول در این بخش را شامل می‌شوند و ضروری است بیشترین زمان کار را در بخش اقناعی، ایجابی و فرهنگ‌سازی این مقوله مهم اختصاص دهند.

منتظری ماه رمضان را ماه عبودیت، معنویت و غلبه مسائل معنوی بر روح و جان آدمی برشمرد و افزود: در این ماه استعداد تغییر و تحول از ماه‌های دیگر بیشتر است؛ بنابراین تاکید شده است از فرصت محدود این ماه بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: هر روز شاهد تماس‌های متعددی در این رابطه با نمایندگان و کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم و وظیفه داریم انتظارات مردم در این بخش را پیگیری کنیم.

کد خبر 648021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.