بسته پیشنهادی راهکارهای برون رفت از مشکلات نهضت ملی مسکن آماده و ارائه شود

استاندار اصفهان گفت: دولت آماده دریافت پیشنهاد و راهکارهای استان‌ها بالاخص استان اصفهان در زمینه نهضت ملی مسکن است، از این رو بسته پیشنهادی ظرف روزهای آینده تنظیم و تدوین شود تا با ارائه به سطح ملی در راستای کاهش مشکلات این حوزه در کشور قدم موثری برداریم.

به گزارش ایمنا، امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ شورای مسکن و بازآفرینی شهری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا با بررسی سه دستور جلسه تشکیل شد.

گزارش شرکت عمران فولادشهر در خصوص تأمین اراضی و پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تأمین زیرساخت‌ها، گزارش شرکت عمران بهارستان در خصوص تأمین اراضی نهضت ملی مسکن و اراضی واگذار شده قبلی که تاکنون احداث نگردیده و بررسی نامه مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان درخصوص مشکلات مربوط به تعاونی‌های مسکن استان جهت انطباق با طرح نهضت ملی مسکن از جمله مباحث طرح شده در این نشست بود.

در این نشست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان اظهار کرد: مشکلاتی که در حوزه نهضت ملی مسکن وجود دارد با حضور فعال بخش خصوصی، احصا و راهکارهای کاربردی و عملیاتی نیز مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دولت آماده دریافت پیشنهاد و راهکارهای استان‌ها بالاخص استان اصفهان در زمینه نهضت ملی مسکن است، ادامه داد: این بسته راهبردی ظرف روزهای آینده تنظیم و تدوین شود تا با ارائه به سطح ملی در راستای کاهش مشکلات این حوزه در کشور قدم مؤثری برداریم.

استاندار اصفهان گفت: تشکیل جلسات متناظر با سطح ملی در استان‌ها به این دلیل است که هر استان براساس اقتضائات و شرایط خود امورات را تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند.

مرتضوی افزود: ملاک عمل در موضوعات مختلف از جمله مسکن براساس شوراها و کارگروه‌های استانی است و ما نیز در استان در راستای سیاست‌های کلی کشور حرکت می‌کنیم.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن در شهر مجلسی، گفت: با محوریت معاونت عمرانی استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر مجلسی بازدید میدانی انجام و نشست مرتبطی برگزار و نتیجه به شورای مسکن استان ارائه شود.

ارائه صحیح، راه برون رفت از مشکلات را مشخص می‌کند

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری در شورای مسکن بایستی به نحوی باشد که مشکلات کاهش یابد، گفت: نحوه ارائه و گزارش آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در شهرهای مختلف، بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: ارائه صحیح، راه برون رفت از مشکلات را مشخص می‌کند در این صورت می‌توانیم معضلات استان را در سطح ملی دنبال کنیم تا گره‌گشایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شورای مسکن و شورای فنی مراجع قانونی بوده و اختیارات مشخصی دارند، اظهار کرد: باید در اینگونه نشست‌ها به دنبال تصویب مصوبات باشیم از طرفی ضروری است مصوبات در زمان مقرر خود اجرایی شوند.

زینلیان در خصوص برآورد اجرای خدمات روبنایی نهضت ملی مسکن، نیز عنوان کرد: در این خصوص بایستی زمان بندی مشخص داشته باشیم و گزینه‌های پیشنهادی نیز ارائه شود.

کد خبر 647886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.