۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
توسعه طرح شهروندمحور نیویورک

مرحله نهایی طرح شهروندمحور خیابان برادوی (Broadway) نیویورک آمریکا، احداث دو میدان جدید، خیابان‌های اشتراکی و دو مسیر جدید دوچرخه‌سواری را در بر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک در مرحله جدید توسعه شهر مردم‌محور در نظر دارند به ایجاد فضاهایی عمومی با هدف افزایش ایمنی کاربران بین میدان‌های مدیسون و هرالد در منطقه منهتن بپردازند، ضمن این‌که تشویق شهروندان به اتخاذ تردد سبز در این مسیرها در رأس اهداف آن‌ها برای بهبود طراحی فضاهای عمومی منطقه به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، مدیران نیویورک ایجاد فضاهای پرشور شهری برای دعوت هرچه بیشتر مردم به حضور در مکان‌های بیرون از منزل را از دیگر اهداف خود برای اجرای پروژه جدید دانسته‌اند و امیدوار هستند از این طریق به رونق اقتصادی منهتن کمک کنند.

توسعه خیابان‌ها و فضاهای عمومی ایمن

برنامه‌ریزان نیویورک هزینه لازم برای اجرای تمام طرح‌های پیشنهادی به منظور ایجاد فضاهای شهروندمحور را بیش از ۳۷۵ میلیون دلار تخمین زده و مدعی شده‌اند به دنبال این اقدامات، ایمنی و امنیت مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری منطقه بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرد. ایجاد مسیرهای دوطرفه دوچرخه‌سواری، عریض‌سازی پیاده‌روها برای افزایش ایمنی کاربران، افزودن تابلوها و چراغ‌های علائم راهنمایی و رانندگی و افزایش خدمات مضاعف در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نظیر نصب نیمکت‌ها، بوته‌ها و محل پارک دوچرخه‌ها از مهم‌ترین اقداماتی خواهد بود که توسط مدیران نیویورک در طراحی دوباره منطقه منهتن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

توسعه طرح شهروندمحور نیویورک

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی دوران شیوع کرونا، اقتصاد منهتن به‌طور چشمگیری رکود یافت، ضمن این‌که شور شهروندی در بسیاری از مناطق اصلی آن به حداقل رسید. با این حال، مدیران تلاش کردند رابطه میان طراحی منطقه و رکود به وجود آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند که به دنبال آن، طراحی دوباره منهتن و باز پس گرفتن مالکیت معابر آن از خودروها در میان مدیران شهری از اهمیت ویژه برخوردار شد. مدیران تصمیم گرفتند از طریق طراحی دوباره این منطقه و برتری بخشیدن به مردم نسبت به خودروهای الکتریکی، از این فضاها مناطقی پرشور و ایمن به وجود بیاورند.

برنامه‌ریزان نیویورک امیدوار هستند که اقدامات جدید آن‌ها در منطقه منهتن، علاوه بر ایمن‌سازی فضاهای عمومی به افزایش گرایش مردم به اتخاذ تردد سبز کمک کند و از طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده، پایداری را برای شهر به ارمغان بیاورد، ضمن این‌که اقدامات جدید در بهبود کیفیت زندگی، تقویت اقتصاد و حفظ محیط زیست نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مهم‌تر از همه این‌که پیاده‌سازی طرح جدید و برتری بخشیدن به شهروندان در طراحی منهتن، در کاهش ترافیک خودرویی نیز اثربخش خواهد بود که این امر به سهم خود می‌تواند کاهش وقوع سوانح خیابانی را به دنبال داشته باشد.

توسعه طرح شهروندمحور نیویورک

کد خبر 647883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.